نخستین گذرنامه روسی برای ساکنان شهرهای زاپوریژیا و خرسون اوکراین که تحت کنترل ارتش روسیه است صادر شد.

گذرنامه روسیه

به گزارش همشهری آنلاین، اداره محلی به خبرگزاری ریانووستی گفت که ۲۳ گذرنامه در منطقه خرسون صادر شد و اولین فردی که گذرنامه دریافت کرد ولادیمیر سالدو، رئیس اداره نظامی - غیرنظامی بود.

ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای اصلی اداره نظامی - غیرنظامی زاپوریژیا گفت: «اولین گذرنامه‌های شهروندان فدراسیون روسیه پیش‌تر در این شهر صادر شده است. برای ما این یک رویداد مهم و تاریخی است. گامی دیگر در راه بازگشت به روسیه.»

سالدو نیز که با ریانووستی صحبت می‌کرد، گفت که روسیه و اوکراین همیشه «یک کشور» بوده‌اند و از جنگ جاری به‌عنوان «تاریخ و زندگی جدید» برای مردم اوکراین یاد کرد.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، فرمانی را برای تسهیل روند صدور گذرنامه برای ساکنان این دو منطقه امضا کرده بود.

به گفته مقامات روس، آنها هزاران درخواست برای شهروندی روسیه دریافت کرده‌اند. متقاضیان  فقط باید یک کپی از پاسپورت اوکراینی خود را برای درخواست ارائه کنند.

کد خبر 682620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    11 19
    روسها خودشان از کشورشان بیزا رند چطوری اوکراینی بیاد پاسپورتروسی بگیره تعجب
    • ع.ص IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      13 10
      بیزاری مردم روسیه از کشورشان !!؟ اینها تبلیغات رسانه های غربی بویژه آمریکا و انگلیس است که در راستای روس ستیزی و روس هراسی منتشر می شود . غربی ها حکومت اوکراین را بعنوان حکومت دموکراتیک تبلیغ می‌کنند!! در حالیکه طی ۸ سال گذشته ۱۴۰۰۰ نفر از مردم شرق اوکراین بدست همان حکومت ظالم کشته شده اند و غربی ها در آن مورد چشم و دهان خود رابستند و حرفی نزدند اکنون همان مردم تحت ستم به روسیه پناه آورده اند و شما هم با حب و بغض در آن مورد نظر می دهید . به امید رهایی مردم اوکراین از دست دلقک صهیونیست .
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    24 15
    زنده باد زلنسکی قهرمان وملت اکراین
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    5 5
    دوستانی که دایه مهربانتر ازمادر شدن بهتره یه کم تاریخ بخونن انسان هیچ وقت نباید یک وجب ازخاکش رو بیخودی ازدست بده انشالله یه روزی هم مناطق آسیای قفقاز و افغانستان به ایران برگردانده بشه
  • لویزانی IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    4 0
    رابطه و دیپلماسی همه جا حرف اول را می‌زند و من خیلی وقته درخواست اقامت روسیه را کردم عیب ندارد
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 3
    حالا شما چرا اینقدر خوشحالی؟