وزیر امور خارجه ضمن شرکت در مراسم نماز جمعه حیدرآباد، در نشست «فرصت‌های نویدبخش پیش رو در توسعه فرصت‌های تجاری بین ایران و هند»، وجود اقتصاد مکمل ایران و هند را از دلایلی خواند که می‌تواند به تقویت مناسبات و ارتقای آن کمک کند.

امیرعبداللهیان در نماز جمعه حیدر آباد

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه سفرش به هند امروز (جمعه) ۲۰ خرداد ماه وارد حیدرآباد شد، در نماز جمعه این شهر شرکت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز (جمعه) ۲۰ خرداد ماه با استقبال مقامات محلی وارد شهر حیدرآباد هند شد. وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز همچنین در نشست «گام‌های نویدبخش پیش رو در توسعه فرصت‌های تجاری بین ایران و هند» که به میزبانی فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع ایالت تلانگانای هند و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند برپا شد، شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

تصاویر استقبال گرم از امیرعبداللهیان در نماز جمعه حیدرآباد هند

وی در این نشست که با شرکت بیش از  ۱۵۰ نفر از تجار و بازرگانان ایالات جنوبی هند به دعوت فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت ایالت تلانگانا برگزار شد، به دیدارهای سازنده خود با مقامات هندی و تاکید ویژه دولت هند بر گسترش و تعمیق روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور اشاره کرد.

وزیر خارجه با تاکید بر سرمایه‌های ارزشمند تاریخی و فرهنگی بین دو کشور، وجود اقتصاد مکمل ایران و هند را از دلایل دیگری برشمرد که می‌تواند به تقویت مناسبات و ارتقای آن کمک کند.امیرعبداللهیان همچنین بر نقش فرهنگی و تاریخی حیدرآباد هند در ارتقاء و توسعه مناسبات دو کشور تاکید کرد.

تصاویر استقبال گرم از امیرعبداللهیان در نماز جمعه حیدرآباد هند

در این نشست تجار و بازرگانان و مقامات دولت ایالتی نیز نقطه نظرات خود را در خصوص روابط دوجانبه بیان کردند.

وزیر خارجه پیش از این نیز به شهر بمبئی سفر و در نشست فرصت‌های تجارت در ایران که به میزبانی فدراسیون سازمان‌های صادر کننده هند در شهر بمبئی برگزار شد، حضور یافت و در جمع تجار و سرمایه‌گذاران هندی مقیم هند در خصوص توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و هند سخنرانی کرد.

تصاویر استقبال گرم از امیرعبداللهیان در نماز جمعه حیدرآباد هند

وی پیش از این به دهلی نو سفر و با وزیر امور خارجه  نهیت وزیر و دبیر شورای امنیت ملی هند دیدار کرده بود.

کد خبر 682391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha