دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا دستور تعطیلی و توقف فعالیت مجتمع تفریحی- گردشگری آسیاب خرابه شهرستان جلفا را صادر کرد.

آسیاب خرابه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با توجه به شرایط خاص و تغییرات به وجود آمده در آسیاب خرابه و رانش قسمت‌هایی از ضلع غربی آن در اقدامی تحسین برانگیز با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا فعالیت این مجموعه تفریحی به حالت تعلیق در آمد.

یوسف احمدی دادستان  عمومی و انقلاب شهرستان جلفا با اعلام این خبر، افزود: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، بروز خسارات احتمالی  جانی و مالی و در راستای حمایت از حقوق عامه، خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران این مجتمع تا استحکام‌بخشی به نقاط حادثه‌خیز و رفع خطرات احتمالی با جلب نظر کارشناسان مربوطه، متوقف و از هرگونه فعالیت در این مکان گردشگری جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به حجم مسافران و گردشگران خصوصاً در ایام تعطیل سال و اینکه در صورت بروز هرگونه حادثه و فرونشت در قسمت‌های این مکان شاهد بروز فاجعه انسانی و تلفات جبران‌ناپذیری خواهیم بود، ادامه داد: متاسفانه با وجود پیگیری‌های قبلی توفیق چندانی در این زمینه نداشته‌ایم، از این‌رو به ناچار فعالیت این مجموعه تعلیق شد تا پس از تحکیم نقاط حادثه‌خیز و رفع مخاطرات احتمالی مجدداً مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

احمدی با اشاره به اینکه علیرغم وجود جاذبه خاص طبیعی این محل و ظرفیت بالای جذب گردشگر متاسفانه متولی قانونی محل، هنوز به طور مشخص تعیین نگردیده، از این‌رو تعیین متولی قانونی محل و ایمن‌سازی این مجموعه را از ضروریات عنوان و تصریح کرد: دستگاه قضایی مقتدرانه از هرگونه اقدام در جهت تأمین امنیت جانی مردم فروگذار نخواهد بود و این موضوع نیز با اهتمام جدی در حال پیگیری می‌باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا از زحمات بخشداران سابق و فعلی، نیروی هنگ مرزی جلفا و مردم شریف که با صبر و بردباری، متابعت از قانون و اطلاع‌رسانی به موقع مسوولان را در این زمینه یاری کردند، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 682139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha