نخست وزیر هند در دیدار با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که توسعه روابط دوجانبه به نفع دهلی نو ، تهران و منطقه است.

نارندرا مودی در دیدار با امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، نخست وزیر هند غروب چهارشنبه به وقت تهران از دیدار با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دهلی نو بسر می‌برد، خبر داد و اظهار کرد که روابط دوجانبه بین  تهران و دهلی نو باعث ارتقای امنیت و رفاه منطقه است.

تصاویر دیدار امیرعبداللهیان با همتای هندی و گفت‌وگو درباره برجام

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند در توییتی نوشت: «خوشحالم که میزبان "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران برای گفت‌وگوی مفید در مورد توسعه بیشتر پیوندهای تمدنی چند صد ساله بین هند و ایران بودم. روابط ما به نفع هر دو کشور بوده و باعث ارتقای امنیت و رفاه منطقه شده است.»

اوائل صبح چهارشنبه وزیر خارجه ایران وارد دهلی نو شد و  قرار است  با هدف توسعه روابط راهبردی بین دو کشور با مقام‌های عالی رتبه هند دیدار کند.

«آرندام باقچی» سخنگوی وزارت امور خارجه هند نیز با اعلام ورود «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه هند به «دهلی نو»، این سفر را برای تقویت بیشتر روابط دو کشور هند و جمهوری اسلامی ایران بسیار مؤثر دانست.

اوایل بهمن سال گذشته قرار بود امیرعبداللهیان به دهلی نو برود که به دلیل ابتلای وزیر خارجه هند به کرونا این سفر به تعویق افتاد در همان زمان هم سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرنگار فارس گفت که این سفر در دستورکار قرار دارد و انجام خواهد شد.

 وزیر خارجه هند عصر چهارشنبه به وقت تهران از گفت‌وگو با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه ایران درباره موضوعات مختلف از جمله برجام خبر داد.

«سوبرامانیام جایشانکار»، وزیر خارجه هند نیز در توییتی نوشت: «رایزنی‌های گسترده‌ای با  امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران گفت‌وگوهای مفصلی درباره همکاری‌های دوجانبه از جمله در حوزه تجارت، بهداشت و روابط شهروندان دو کشور انجام دادیم. در این دیدار در مورد مسائل  مهم منطقه‌ای و جهانی از جمله برجام، افغانستان و اوکراین صحبت شد.» 

کد خبر 682056
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha