چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین : نایب رییس فدراسیون دلیل سقوط پزشک تیم امید کوهنوردی را اعلام کرد

با گذشت 15 روز از سقوط پزشک تیم ملی امید کوهنوردی در قله "تیلی‌چوپیک" هیمالیا غیر از کوله‌پشتی و لوازم پزشکی او چیزی پیدا نشده است و جستجوها همچنان ادامه دارد. نایب رییس فدراسیون کوهنوردی گفت: جستجو از طریق سیستم رادیویی و بی‌سیم نیز بی‌نتیجه بود.

مروتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: "برای یافتن اثری از دکتر بهاءلو از هیچ چیزی دریغ نکردیم و جستجوها همچنان ادامه دارد. پس از بی‌نتیجه ماندن اقدامات اولیه، حدود سه روز پیش سازمان تربیت بدنی با سازمان مقررات ارتباطات رادیویی مکاتبه‌ای کرد که یک دستگاه ردیاب رادیویی و کارشناس آن به نپال اعزام شوند. "

وی افزود: "پس از ارسال این دستگاه به نپال، روز گذشته رییس فدراسیون،‌ کارشناس این سازمان و چند نفر دیگر گشتی هوایی و زمینی را در محل وقوع حادثه انجام دادند که متاسفانه بی‌نتیجه بود. پزشک تیم هنگام سقوط یک دستگاه بی‌سیم همراه خود داشت که خواستیم از این امکان هم برای یافتن او استفاده کنیم. "

نایب رییس فدراسیون کوهنوردی در پاسخ به این سوال که قرارداد با شرکت نپالی تا چه زمانی اعتبار دارد و آیا این زمان افزایش می‌یابد یا خیر، گفت: "تا سه روز دیگر با شرکت نپالی برای جستجو در منطقه قرارداد داریم که تا آخرین لحظه جستجوها ادامه می‌یابد. اما، افزایش زمان جستجوها اواخر امروز و در تماسی که با شعاعی رییس فدراسیون خواهم داشت، مشخص می‌شود. "

وی درمورد دلیل اصلی سقوط پزشک تیم ادامه داد: "طبق آنچه که سرپرست تیم گفته «پس از آنکه اعضای تیم از مسیری سخت پایین آمده و از طناب ثابت بیرون آمدند در مسیری نسبتا ملایم‌تر و نرما‌ل‌تر در حال حرکت بودند که او سر می‌خورد. هنگامی این حادثه رخ داده که تیم از طناب ثابت بیرون آمده بود."

کد خبر 68198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز