کامران قاسمپور پس از قهرمانی در نروژ، در جام تورلیخانوف هم درخشید و حالا خودش را برای مسابقات جهانی صربستان آماده می‌کند.

کامران قاسمپور

به گزارش همشهری‌آنلاین، کامران قاسمپور در نخستین حضورش در مسابقات جهانی توانست به مدال طلا برسد. قاسمپور که سال‌ها در وزن ۸۶‌کیلوگرم پشت سر حسن یزدانی مانده بود، در جهانی نروژ به طلسم شکست‌ناپذیری جیدن کاکس آمریکایی پایان داد و طلای وزن ۹۲‌کیلوگرم جهان را کسب کرد. او در جام تورلیخانوف هم بدون اینکه امتیازی از دست بدهد، با کسب ۴۲‌امتیاز در ۴‌کشتی توانست صاحب مدال طلا شود و نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند. همین رکورد در جام تورلیخانوف باعث شد تا اتحادیه جهانی کشتی در یادداشتی اختصاصی به مهارت‌های فنی قاسمپور بپردازد و حسابی از او تمجید کند. او در گفت‌وگویی اختصاصی با همشهری ورزشی درخصوص آخرین وضعیت خودش بیشتر صحبت کرده است.

*بدون اینکه امتیازی از دست بدهی قهرمان شدی. پیش‌بینی چنین اتفاقی را می‌کردی؟

قبل از هر صحبتی به مردم آبادان به‌خاطر حادثه متروپل تسلیت می‌گویم و امیدوارم خدا به بازماندگان این حادثه صبر بدهد. خدا را شکر که توانستم دل مردم را شاد کنم. من به گرفتن امتیاز و یا از دست دادن امتیاز به‌معنای ثبت رکورد اصلا فکر نمی‌کنم و فقط سعی دارم کم‌اشتباه یا بی‌اشتباه کشتی‌ بگیرم. امتیاز از دست ندادن و امتیاز گرفتن کلید پیروزی است حالا بعضی وقت‌ها در امتیاز از دست ندادن صددرصد موفق عمل می‌کنی و بعضی اوقات هم داستان در این زمینه خوب پیش نمی‌رود.

*از سطح کیفی مسابقات برایمان بگو.

بعد از مسابقات جهانی در هیچ مسابقه رسمی روی تشک نرفته بودم و فقط ۲‌کشتی در لیگ گرفتم. بعد از آن هم درگیر مصدومیت شدم. خدا را شکر قزاقستان محک خوبی بود و به‌نظرم لازم داشتیم بعد از ۸‌ماه در یک‌مسابقه رسمی شرکت کنیم. امیدوارم در ادامه راه هم بتوانم موفق عمل کنم.

*همه از کشتی‌هایی که می‌گیری مخصوصا زیرگیری‌هایت لذت می‌برند. در سال‌های اخیر چه اتفاقی افتاده که کمتر شاهد زیرگیری در کشتی ایرانی هستیم؟

در مورد خودم می‌توانم بگویم که از دوران نونهالی این سبک کشتی را انتخاب کردم و مربیان خیلی برایم زحمت کشیدند. کشتی هجومی به‌خصوص زیرگیری را دوست داشتم و بعد از مدتی هم دیگر به این سبک کشتی عادت کردم. خوشحالم مردم راضی هستند و از بازخوردهایی که در فضای مجازی و البته حقیقی می‌گیرم لذت می‌برم. مردم دعا کنند در ادامه راه هم موفق باشم و پرچم کشور را به اهتزاز درآورم.

*وزنت نسبت به حریفان کمتر است، نمی‌خواهی وزنت را بالاتر ببری؟

دقیقا همینطور است. خیلی وقت‌ها حدود ۱۰‌کیلوگرم اختلاف وزن با حریفانم دارم ولی من با این وزن راحت هستم. اگر وزنم را بدون برنامه بالا ببرم قطعا کند می‌شوم.

*۹۲‌ کیلوگرم وزن المپیکی نیست. برای اینکه شانس حضور در المپیک پاریس را داشته باشی یا باید به ۸۶‌کیلوگرم برگردی یا به ۹۷‌کیلوگرم بروی. مشخص است چه تصمیمی خواهی گرفت؟

اول از همه مسابقات جهانی صربستان را مدنظر قرار داده‌ام و دوست دارم طلای سال قبل را تکرار کنم. اگر بخواهم مرحله به مرحله بگویم اول باید سعی کنم از سد مدعیان داخلی عبور کنم و بعد از ملی‌پوش شدنم دنبال طلای جهان باشم. المپیک ۲‌سال دیگر برگزار می‌شود و هدف من هم رسیدن به مدال طلای المپیک است، برای همین تا آن موقع با مشورت با بزرگان کشتی و کادر فنی قطعا بهترین تصمیم را خواهم گرفت.

کد خبر 681815
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha