در تعطیلات خردادماه سارقان به یکی از شعبات بانک ملی در تهران نفوذ کردند و محتویات حدود ۲۵۰ صندوق امانت را به سرقت بردند.

سرقت از بانک ملی در ایام تعطیلات

به گزارش همشهری آنلاین، تعدادی از سارقان در تعطیلات اخیر از ساختمان مجاور وارد شعبه ممتاز بانک ملی واقع در خیابان انقلاب رو به روی دانشگاه تهران شدند و حدود ۲۵۰ عدد از صندوق امانات را باز و اموال داخل این صندوق‌ها را به سرقت بردند.

بر اساس این خبر، به دلیل اینکه سارقان به محیط بانک آشنایی داشتند، دستگاه ضبط تصاویر را با خود به سرقت بردند و همین امر باعث شده است که آمار و اطلاعات دقیقی از این سرقت مبنی بر اینکه سارقان چند نفر بوده و یا از چه طریقی توانستند به سامانه بانک نفوذ کنند، در حال حاضر در دسترس نباشد.

بر اساس اعلام منابع آگاه همچنین سیستم هشدار بانک که باید هم به موبایل رئیس بانک و هم به سامانه پلیس متصل باشد، فقط به موبایل رئیس بانک متصل بوده است و این سرقت به موبایل رئیس بانک پیامک شد اما به دلیل اینکه در سنوات گذشته این سامانه هشدار اشتباهی داده بوده است رئیس بانک به این پیامک اعتنایی نکرد و فکر کرد مانند دفعات قبلی پیامک اشتباه است.

حجم و عدد و رقم سرقت هنوز مشخص نیست چراکه بانک از محتویات داخل صندوق امانات مطلع نبوده است؛ همچنین پرونده این سرقت در اداره ۱۷ پلیس آگاهی در دست بررسی و پیگیری است.

بانک ملی نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد حادثه شعبه دانشگاه این بانک که به بروز برخی خسارات محدود به صندوق امانات منجر شد، از سوی پلیس و مراجع ذیربط در حال پیگیری است.

دستگیری سارقان صندوق امانات بانک در حال پیگیری است

سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس اگاهی پایتخت در خصوص سرقت از صندوق امانات یکی از بانک‌های خیابان انقلاب، بیان داشت: به محض اطلاع از وقوع سرقت پیگیری‌های لازم برای دستگیری سارق یا سارقان ادامه دارد.

لازم بذکر است چند نفر از کارکنان بانک که در بررسی‌های اولیه در این حادثه قصور و سهل انگاری داشته اند تحت نظر هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

کد خبر 681508
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 29
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • کارمند بدبخت IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    48 0
    تولد من با 55 سال سن 13 خرداد است. همکاران من برای سالروز تولد من بدون اطلاع یک کیک خریدند. بلفاصله حراست منو خواست کجایند همکاران حراست که در قبال خاوری و خاوری ها و سارقان صندوق امانات توضیح دهند؟
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    47 2
    اگر گرانی هست در عوض امنیت داریم ۲۵۰ صندوق در بعضی خبرها میگن تا هزار صندوق به سرقت رفته وای خدا عجب مصیبتی ه
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    35 1
    اگر حراست توانمند و دلسوز بود شاهد این فاجعه نبودیم . چطور چندین صندوق دربانک ملی سرقت شده‌ و حراست بی خبر بوده ؟؟؟؟
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    11 0
    حتما هم مشتری صندوق وهم کارمند با هم دست داشتند وگرنه به این تمیزی چطور میشه البته یک نفر سومی هم هست
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    7 3
    ای کاش سیاست نقطه زنی رابه نقطه مخلان امنیت اجتماعی طراحی می‌نمودند ، واقعا عده ای آشغال صفت شورش را درآوردند
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    9 1
    از قدیم میگن...هر چه بگندد نمکش میزنند.وای به روزی ۸که بگندد ۸نمک.اگر دیگه نشه به صندوقهای امانات اعتماد کرد دیگه فاتحه بانک خونددر ضمن تمامی بانکهای دارای صندوق امانات باید نگهبان کشیک داشته باشند.
  • Shhram IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    7 5
    نوش جانشون گوارای وجودشون...
  • رضا IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    17 2
    ۱۰۰۰درصد کارخودشان است مگرفیلم آمریکائی است.خودشان سرقت کردن شک نکنید
  • کورش رستمی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    12 2
    بنظر من مقصر اصلی ریس بانک بوده و باید کل خسارتی که به مردم وارد شده را بپردازد و جرمش قصور و کوتاهی در انجام وضایفش هست اول که چرا سیستم به پلیس وصل نبوده دوم چرا پیامک آمده پیگیر نشده حالا خودش فکر کرده پیامک اشتباهی هست لاعقل به پلیس زنگ میزد تا گشت پلیس به محل برود و اگر به پلیس زنگ زده بود و پلیس آنجا رفته بود و دزدانه دستگیر میشدند سوم صد در صد سارقان از عوامل بانک بودند و بخاطر شناسایی نشدن حافظه دوربینها را بردند با خودشان وگرنه دوربین کاملش هیچ ارزش آنچنانی ندارد خیلی ارزش مالی داشته باشد زیر ده تومن هست و صد درصد طلاها و جواهرات و دلارها را از مرز زمینی به ترکیه خواهند برد تا آنجا تبدیل به به هر چیز دیگری کنند و دزدان چونکه محافظه کار هستند و نمیخواهند دم به تله بدهند و مالخری گفتارشان نکند اموال را از ایران بیرون میبرند و احتمال زیاد دزدان بیشتر از سه نفر نبودند اگر خیلی حرفه ای باشند چهار نفر
  • سیف الله ریحانیان IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    10 1
    خوبه یک کار سخت نصیب پلیس شد ببینیم چه می‌کنند
  • Borzu NO ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    12 3
    خدا را شکر...ما دیگر بخودکفایی رسیده ایم و دست دزدان فیلم های آمریکایی را از پشت بسته ایم
  • احسان IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    6 3
    رئیس بانک را باید گرفت وبصورت وارونه مقابل بانک مذکور بدارآویزان کرد
  • CY ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    12 5
    اون متطقه سراسرش دوربین هست دوربین بانک نباشه بقیه دوربین ها هست که
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    9 1
    تصصیح کنم هزار صندوق بوده
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    6 5
    دمشون گرم
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    2 4
    از رئیس بانک تا زیر مجموعه همه مشکوک هستند بسیار غیر عادی همانطور که از موزه سرقت شد در سال‌های گذشته بسیار حرفه ای که آب هم از آب تکان نخورد چون سند و مدرکی در دست نبود
  • بچه های خوب IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    5 14
    خیلی هم خوب همیشه‌ نمیشه قشر ضعیف ضرر کنه یک بار هم ثروتمندان دست دزد درد نکند که پول ثروتمندان را برد بالاخره در کشوری که پولشویی جرم نیست هرکی هم هرچی می خواهد انبار کند همین بهتر که دزد بزنه به مالشان من که از ایم دزدی راضی ام
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    3 12
    آقایون دولت مردان مسؤلان نظام تحویل بگیرند گرانی اینقدر زیاد بالا رفته دیگه رحم مروت ازیادها رفته برای بانکها سرباز بااسلحه گماشته شود که در این مواقع حق تیر داشته باشه
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    13 1
    قطعا تو بانکها پرسنل درستکار وجود داره،اما این اتفاق نشون دهنده اینه خودی بودند دزدها که اینقدر به همه چیز تسلط داشتند.