هر واکنشی به جدل‌های بیهوده بین سلبریتی‌ها ما را تبدیل به رسانه‌ای می‌کند که در حال تولید سرگرمی برای مخاطبانش است. کسی که نه حرف منطقی می‌زند نه استدلال و علمی دارد انگار در حال ایجاد محتوایی است تا بقیه را سرگرم کند. لذا من علاقه ندارم بازیگر چنین اتفاقی باشم.

حسن معجونی

همشهری آنلاین-خدیجه نوروزی: با گسترش اقبال مردم از شبکه های اجتماعی و ارتباط بی واسطه آنها با چهره های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جوجب شده تا صفحات مجازی هر چهره صاحب نام و شهرتی تبدیل به یک رسانه شود که خواسته یا ناخواسته بر سبک زندگی و نگاه مردم تاثیر می گذارد. اظهار نظرهایی که گاه موجب افزایش یا کاهش اعتماد عمومی می‌شود.

حسن معجونی، بازیگر و کارگردان تئاتر در پاسخ به این پرسش که چقدر واکنش سلبریتی ها موجب افزایش یا کاهش این اعتماد عمومی می شود، در گفت و گو با همشهری آنلاین می گوید: « بهتر است قبل از طرح مسئله نقش سلبریتی ها در افزایش اعتماد عمومی به این سوال پاسخ داده شود که اساسا چرا سلبریتی ها باید موجب جلب اعتماد عمومی بشوند؟ این وظیفه ای نیست که بر دوش سلبریتی ها باشد و جلب اعتماد عمومی وظیفه افراد دیگری در جامعه است. هنرمندان چرا باید اعتماد از دست رفته را برگردانند یا موجب افزایش آن شوند؟ بخشی از این ایفای نقش وظیفه سیاستمداران مخالف و موافق است. بخشی از این جلب اعتماد عمومی هم بر دوش مطبوعات و رسانه هاست اما از آنجا که این گروه ها به دلایل مختلف وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند، این اختیار در حال واگذاری به افراد مشهور است که بخواهند در جایگاه رسانه این وظیفه را انجام دهند. در چنین فضایی گاهی اوقات مشکلات و خط قرمزهایی که وجود دارد موجب می شود تا حرف های عادی تبدیل به ماجراهای سیاسی می شود.»

این بازیگر به جدیدا در مجموعه "راز بقا" به کارگردانی سعید آقاخانی در حال ایفای نقش است، ادامه می دهد:«معتقدم هر واکنشی به جدل های بیهوده بین سلبریتی ها ما را تبدیل به رسانه ای می کند که در حال تولید سرگرمی برای مخاطبانش است. کسی که نه حرف منطقی می زند نه استدلال و علمی دارد انگار در حال ایجاد محتوایی است تا بقیه را سرگرم کند. لذا من علاقه ای ندارم بازیگر چنین اتفاقی باشم.»

البته من نمی گویم سلبریتی ها باید منفعل باشند اما سوالم این است منفعل نبودن تا الان به کجا رسیده است؟ اما می گویم که نباید نقش ریش سفیدی را بازی کنیم. وقتی کارها در حوزه های مختلف درست انجام نمی شود ریش سفیدی و اظهارنظر کردن چه سودی دارد؟ معجونی، بازیگر و کارگردان تئاتر با بیان این موضوع می افزاید:« باید هوشمندانه و از روی خرد و آگاهی رفتار کرد. هزار اتفاق در حال رخداد است و از سوی سلبریتی ها گفته می شود اما گاهی پررنگ جلو دادن برخی اخبار و واکنش نشان دادن نسبت به آن موجب می شود تا برخی اخبار دیده نشود. من در مجموع معتقدم هر کسی را برای کاری ساخته اند. یک سری مسئولیت دارند برای لحظه حال بجنگند اما یک سری هم هستند که باید برای آینده بجنگند. باید کاری کرد که نسل آینده به آموزش فکر کنند و من این را رسالت خود می دانم. من باید به آموزش فکر کنم و به فکر مخاطبانم باشم تا با آثاری که از خود به جای می گذارم بتوانم اثرگذاری مثبتی بین شان داشته باشم.»

وی در این خصوص که نسبت به وقایع واکنشی از خود در فضای مجازی نشان نمی دهد هم می گوید:« گاهی اوقات  در برخی  موضوعات از خود واکنش نشان می دهم اما معتقدم در یک سری موضوعات نباید اظهارنظر کنم، معمولا صبر می کنم. در مواقعی هم ترجیح می دهم یک اظهار نظر تخصصی را بازنشر کنم که فکر می کنم مهم تر از نظر خودم باشد. بهترین وظیفه در این شرایط این است که اظهارنظر درست را بازنشر دهیم تا اینکه بخواهیم نظر غیر تخصصی خودمان را مطرح کنیم. مشکل جامعه ما این است که مختصصان در جای درست خود قرار نگرفته اند لذا اظهارنظرهای موجود خیلی تخصصی نیست.»

کد خبر 681400
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha