کریستیانو در بدترین فصل فوتبالی‌اش عناوین فردی زیادی به‌دست آورد.

رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، کارلوس ته‌وس در ۳۸سالگی تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت. ته‌وس در ۲۱سال فوتبال در ۶۰۷بازی باشگاهی حاضر شد و ۲۳۷گل و ۱۰۸پاس‌گل ثبت کرد و ۲۷عنوان قهرمانی به‌دست آورد. او در ۷۶‌بازی ملی برای آرژانتین ۱۳گل و ۱۳پاس‌گل داشت و ۲‌بار بازیکن سال آرژانتین شد. با خداحافظی او، حالا تنها کریستیانو رونالدو از تیم قهرمان منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپای فصل ۰۸-۲۰۰۷ همچنان در دنیای فوتبال حضور دارد و به بازی ادامه می‌دهد.

همبازی سابق ته‌وس یعنی رونالدو با رأی هواداران بار دیگر عنوان بهترین بازیکن فصل منچستریونایتد را به دست آورد و بالاتر از دخه‌آ و فرد قرار گرفت. کریس فصل را با ۲۴‌گل زده در ۳۹‌بازی به پایان رساند. این شانزدهمین فصل پیاپی است که او یک‌فصل فوتبالی را با عنوان بهترین گلزن باشگاهش به پایان می‌برد؛ ۹فصل در رئال‌مادرید، ۳‌فصل در یوونتوس و ۴‌فصل در یونایتد.

نفر دوم بهترین گلزنان این فصل من‌یونایتد برونو فرناندز بود که ۱۰‌گل به ثمر رساند و رشفورد و سانچو با ۵گل به‌صورت مشترک در رده سوم قرار گرفتند. رونالدو در همه فصل‌هایی که پیاپی بهترین گلزن تیمش شده، اختلاف چشمگیری با نفر دوم گلزنان آن تیم داشته، حتی در فصل‌هایی که کنار بنزما، موراتا، ایگواین، دیبالا، مانژوکیچ، بیل، رونی و خیلی‌های دیگر بازی می‌کرد. او در ۳‌فصل حضورش در یوونتوس به‌ترتیب ۲۸، ۳۷ و ۳۶گل برای این تیم زد که فاصله‌اش با نفرات دوم باز هم فاحش بود؛ در فصل اول دیبالا و مانژوکیچ (۱۰گل) دومین گلزن برتر باشگاه بودند و در فصل‌های دوم و سوم دیبالا (۱۷) و موراتا (۲۰) کریستیانو را تعقیب می‌کردند.

رونالدو در ۹فصلی که در رئال‌مادرید بود، هر بار بین دو تا سه برابر بیش از گلزن‌ترین بازیکن تیم گل زد غیر از فصل اول که کریس ۳۴گل و ایگواین ۲۹گل زده بودند. این نزدیک‌ترین فاصله بین او و نفر دوم گلزنان نبود چون در فصل ۰۷-۲۰۰۶ برابر با وین رونی ۲۳گل زد.

رونالدو در نخستین فصل بازگشتش به یونایتد با اینکه فصل خوبی را پشت‌سر نگذاشت و برای نخستین‌بار به لیگ قهرمانان اروپا راه نیافت و هیچ جامی نبرد، عناوین زیادی به‌دست آورد؛ بیشترین جایزه بهترین بازیکن ماه، بیشترین گل زده در بین تمام بازیکنان، سومین گلزن برتر لیگ، بیشترین گل ۳‌امتیازی در لیگ، کسب بیشترین جایزه بهترین بازیکن زمین، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ از طرف انجمن بازیکنان حرفه‌ای، برنده جایزه بهترین بازیکن باشگاه با رأی هواداران، رکورددار کسب جایزه سرمت بازبی در تاریخ باشگاه.

خبر نقل‌وانتقالاتی درباره رونالدو این است که اگر لواندوفسکی بایرن را به مقصد بارسلونا ترک کند که احتمالش خیلی زیاد است، مونیخی‌ها رونالدو را به‌جای مهاجم لهستانی خود جذب خواهند کرد. طبق قانونی به نام «حکم وبستر» هر بازیکنی که قبل از ۲۸‌سالگی قراردادی امضا کرده باشد، می‌تواند ۳‌سال پس از امضای قرارداد با پرداخت رقمی، قراردادش را با باشگاه مدنظر فسخ کند. بر این اساس لواندوفسکی با پرداخت رقمی در حدود ۲۴‌میلیون یورو می‌تواند قراردادش را از طریق «حکم وبستر» با بایرن فسخ کند.

کد خبر 681274
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha