یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی کشور گفت: در حالت عادی حدود ۳٠ میلیون نفر از مردم به خدمات توانبخشی نیاز دارند.

حمیدرضا خانکه

به گزارش همشهری آنلاین، حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی کشور گفت: با توجه به حوادث ترافیکی، سالیانه ۴۴ هزار نفر معلول دائم به آمار اضافه خواهند شد و بین ۳ تا ۵ درصد از افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده نیازمند خدمات توانبخشی هستند.

وی افزود: به وزیر بهداشت پیشنهاد داده شده تا خدمات توانبخشی در نظام شبکه ادغام شود و سند جامع توانبخشی نوشته شود تا امکان دسترسی به خدمات توانبخشی برای آحاد جامعه با توجه به تعرفه های منطقی در کشور را فراهم کنیم.

خانکه اظهار کرد: در حال حاضر اختلاف تعرفه خدمات توانبخشی بین بخش دولتی با خصوصی زیاد است و پرسنل ارائه دهنده خدمات توانبخشی بعد از فارغ التحصیلی به دلیل نداشتن طرح اجباری جذب بخش خصوصی شده و تمایل به کار در بخش دولتی را ندارند.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی کشور اعلام کرد: به علت شیوع بیماری کرونا حجم قابل توجهی از مردم دچار محدودیت شده اند. در حالت عادی حدود ۳٠ میلیون نفر از مردم نیازمند خدمات توانبخشی، ۱۵ میلیون نفر معلول و ۲۵ درصد از مردم نیازمند به وسایل کمک توانبخشی هستند.

دسترسی به خدمات توانبخشی و تربیت نیروهای ارائه دهنده خدمات توانبخشی باید در اولویت برنامه ریزی ها قرار بگیرد.

خانکه گفت: پوشش بیمه ای برای خدمات توانبخشی هنوز در کشور اتفاق نیفتاده است و پیشنهاد می کنم که ۵ تا ۱٠ درصد از تخت های بیمارستان ها به خدمات توانبخشی اختصاص پیدا کند. در حال حاضر تنها ۸٠ تخت برای حدود ۹٠ میلیون نفر وجود دارد.

کد خبر 681136
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha