شرکت تسلا، زمانی که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ برخی از کارگران به دنبال تشکیل اتحادیه در کارخانه این شرکت در فرمونت کالیفرنیا بودند، طبق گزارش‌ها، یک شرکت مشاوره روابط عمومی را برای نظارت بر فعالیت‌های کارکنان خود در رسانه‌های اجتماعی، به ویژه فیسبوک، استخدام کرده بود.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، فاکتورها و اسناد دیگر نشان می‌دهد که MWW PR از نزدیک بحث‌های مربوط به اعمال ناعادلانه کار در تسلا و مواردی از شکایت در خصوص آزار جنسی را زیر نظر داشت.

شرکت روابط عمومی، پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را برای اظهار نظر در مورد تلاش‌ها برای  سازماندهی و انجام تحقیقات به‌طور خاص در مورد سازمان‌دهندگان، توسعه برنامه‌های ارتباطی کارگری، لیست‌های رسانه‌ای و برنامه‌ها بر اساس شناسایی آنها زیر نظر داشت.

در پاسخ به این گزارش، MWW PR به CNBC گفت که در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ با تسلا در مورد تعامل گسترده با کارکنان در طول دوره رشد سریع شرکت مشورت کرده است.

این شرکت گفت: «مرور پوشش رسانه‌ای و مکالمات اجتماعی عمومی در مورد یک شرکت برای به دست آوردن بینش در مورد مسائل و تصورات ذینفعان در مورد برند، یک روش معمول است.»

ماسک از مخالفان سرسخت تشکیل اتحادیه بوده و اغلب با دموکرات‌ها و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل مواضع طرفدار اتحادیه درگیر شده است.

در سال ۲۰۱۷، تسلا یک فعال اتحادیه به نام ریچارد اورتیز را اخراج کرد و در سال ۲۰۱۸، ماسک نظری را در توییتر منتشر کرد که مشخص شد قوانین کار فدرال را نقض کرده است.

هیات ملی روابط کار به تسلا دستور داد تا اورتیز را بازگرداند و ماسک توییت خود را حذف کند که به گفته آنها تهدیدی برای غرامت کارگران است. تسلا به حکم دادگاه اداری اعتراض کرده و توییت او همچنان باقی است.

بیشتر بخوانید:

ماسک اخیرا گفت که در انتخابات آتی به جمهوری‌خواهان رای خواهد داد، زیرا حزب دموکرات بیش از حد تحت کنترل اتحادیه‌ها و وکلای دسته‌جمعی قرار دارد.

کارخانه‌های تسلا در تگزاس و کالیفرنیا هرگز انتخابات اتحادیه برگزار نکرده‌اند.

کد خبر 680965

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha