نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: ما تهمت به روحانیت را تاکنون تحمل کرده‌ایم و در ادامه نیز تحمل می‌کنیم چون خادمِ مردم هستیم اما توهین به مباحث مذهبی و مقدسات را تحمل نمی‌کنیم و انتظار داریم مسئولین امر مقابله لازم و قانونی با عاملان تولید فیلم‌های موهن حاضر در جشنواره‌های خارجی را داشته باشند.

حبیب‌الله شعبانی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ خرداد ادامه داد: دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران پیوسته در حال وارونه نشان دادن مسائل داخل ایران در رسانه‌ها و فیلم‌ها هستند تا اشتباهات افراد و مفسدین را به پای نظام بنویسند.

شعبانی ضمن دعوت مردم و مسئولان به تقوای الهی و تأکید بر دوری از آفات دنیوی و ضمن گرامی‌داشت ایام سوگواری رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین و شهدای ۱۵ خرداد (سال ۱۳۴۲ ه.ش)، اظهار کرد: مرحوم شیخ مفید از علمای برجسته اسلام بر ولایت فقیه و امر به معروف و نهی از منکر و اجرای احکام الهی بر جامعه تاکید بی‌شماری داشت و این موضوعات نشان‌دهنده اهمیت حضور ولایت فقیه و راویان حدیث را در جامعه نشان می‌دهد.

وی افزود: اجرای حدود الهی در جامعه در زمان غیبت ولی عصر به عهده راویان حدیث و پیروان ولایت فقیه است؛ مرحوم محقق کرکی، مرحوم کاشف‌الغطاء و مرحوم نراقی و بسیاری دیگر از علما در طول تاریخ ایران نیز بر این موضوعات و اصل ولایت فقیه به شدت تاکید داشتند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در ۱۴۰۰ سال گذشته مبحث ولایت فقیه در حوزه‌های علمیه و در کتاب ها مطرح بود اما کسی که توانست مبحث ولایت فقیه را وارد جامعه کرده و مردم را عاشق این ولایت کند امام راحل، حضرت امام خمینی (ره) بود.

شعبانی‌ با تاکید بر این‌که امام خمینی (ره) در کنار مردم و جامعه قرار داشتند، بیان کرد: امام راحل به طور فراوان توصیه به توجه و حمایت از مردم داشتند پس از این موضوع الزامی است که مسئولان و روحانیت بدون توجه به جناح سیاسی در کنار مردم باشند.

وی ادامه داد: امام راحل تاکید داشتند به صرف این‌که جمهوری اسلامی رای آورده است یا این‌که جمهوری اسلامی در کشور حضور دارد بسنده نکنیم و باید به دنبال پیاده کردن آرمان‌های اسلامی در جامعه باشیم تا تلاش‌های مردم، مسئولان و فقها مورد قبول و مثمرثمر واقع بشود؛ باید عمل کرد نباید صرفاً به دنبال رای گرفتن باشیم.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: وقتی می‌گوییم جمهوری اسلامی هستیم باید فرهنگ، دادگاه، بازار، مدارس، قانون‌گذاری‌ها، فضای جامعه و بسیاری دیگر از موارد ما نیز اسلامی باشد و امام راحل بر این موضوعات بسیار تاکید داشتند.

وی اشاره کرد: از نظر امام راحل (ره) حفظ روحیه انقلابی و روحیه ایمانی از پایه‌های محکم انقلاب است که می‌بایست پایبند آن باشیم و اگر به این آرمان‌ها اعتقاد داشته باشیم هیچ‌کس نمی‌تواند مانع پیشرفت و معیشت مردم بشود.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشکلات فراوانی داریم و تنها راه حل این مشکلات عملکرد به توصیه‌های امام و بازگشت به آرمان‌های اصیل دوران انقلاب و محافظت از آن است.

وی با اشاره به این‌که دشمنان اسلام و ایران اسلامی برای ضعیف کردن کشور رو به اسلام هراسی و ایران هراسی آورده‌اند، تاکید کرد: علت هجمه‌های دشمن به کشور، بازگشت مردم به آرمان‌های اصیل انقلاب است؛ در همین جشنواره اخیر دیدید که فیلم‌های موهن علیه کشور و نظام انقلاب اسلامی می‌سازند و صحنه‌های ناپسند داخل آن را به اسلام و دین ما نسبت می‌دهند و طوری فضاسازی می‌کنند که مخاطب این‌طور باور کند و اگر ما نتوانیم در فضای سینمایی و هنری خودمان به طور درست به معرفی اسلام و انقلاب اسلامی با ارزش خودمان بپردازیم، دشمنان قسم خورده اسلام رو به این کارهای ناپسند می‌آورند و مسائل را وارونه نشان می‌دهند و به مقدسات توهین می‌کنند.

شعبانی‌ اضافه کرد: دشمن خطاهای افراد را به پای نظام می‌نویسد و در همین مسئله‌های پیش آمده در متروپل آبادان دیدید که دشمن تا چه حد در فضاهای رسانه‌ای حاضر شد و رانت‌ها و فسادهایی که از سوی افراد بی‌دین رخ داده بود را به پای نظام، حکومت و اسلام نوشت و مباحث را وارونه جلوه می‌داد.

وی اظهار کرد: ما تهمت به روحانیت را تحمل می‌کنیم اما توهین به مباحث مذهبی و مقدسات را تحمل نمی‌کنیم و انتظار داریم مسئولان امر مقابله لازم و قانونی را با عاملان این موضوع داشته باشند.

امام جمعه همدان گفت: آیا مسئولان پاسخگوی مباحثی هم‌چون افزایش اجاره‌بها هستند و این موضوعات متولی دارد؟ قطعا این موضوعات متولی و متصدی دارد و لازم است برای مردم روشنگری کنند و به کمک آن‌ها بیایند و قوانین جدیدی در راستای حل مشکلات مردم تدوین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان مطرح کرد: آمار کرونا به صفر رسید و تولید واکسن‌های داخلی ما نیز پیشرفت کرد، پس این موضوع نشان می‌دهد می‌شود با هم‌دلی و کار جهادی مشکلات را حل کرد و لازم است بخش اقتصادی دولت به مباحثی هم‌چون عرصه اقتصادی و معیشت مردم نیز توجه کند تا با مطالعه و توجه بیشتر بتواند مثل وزارت بهداشت در موضوعات مختلف موفق عمل کند.

کد خبر 680897
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • ناشناس IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    8 3
    عجب!!!!!!
  • GB ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    7 1
    اگر درست رفتار کنید و خود را برتر از دیگران ندانید و در کارهائی که مربوط به شما نیست دخالت نکنید این مسائل محو می شود.