دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه بار عملکرد دولت‌های قبلی که هیچ ربطی به دولت سیزدهم ندارد بر دوش این دولت قرار گرفته است، گفت: استاندار سابق خوزستان باید در حادثه متروپل پاسخگو باشد.

مجتبي شاكري

به گزارش همشهری‌آنلاین، مجتبی شاکری با اشاره به لزوم محاکمه  مقصران حادثه متروپل، گفت: ماجرای متروپل فرصت جدیدی است تا ما بخشی از عملکرد و بی‌عملی برخی از مسئولان را ببینیم که چقدر در سرنوشت و آینده مردم نقش داشته‌اند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر ما فهرست بلندی از ساختمان‌هایی که تاب‌آوری لازم را ندارند و در معرض تخریب هستند، داریم که باید درباره آنها فکر جدی شود چراکه مانند متروپل‌هایی است که احتمال دارد در آینده مشکل‌ساز شوند. 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی در این قضیه نقش داشته‌اند، اظهار داشت: کسانی که درباره عدم تاب‌آوری ساختمان به آنها گزارش و هشدار داده شد اما اعتنایی نکردند، امروز در معرض اتهام هستند در حالی که شهرداری باید وارد عمل می‌شد و استاندار سابق نیز باید نقش خود را در مورد این مسئله روشن کند لذا مردم باید در این حادثه به جمع‌بندی درستی برسند.

شاکری تصریح کرد: حادثه متروپل، حادثه‌ای نابخشودنی است و باید از رخ دادن سرنوشت مشابه برای ساختمان‌های دیگر، جلوگیری کرد بنابراین لازم است شهرداری‌ و شوراهای کشوری جلسات فوق‌العاده تشکیل دهند و این عدم نارسایی کنترل شود تا مسئله تنها به شناسایی و مجازات مجرمین منتهی نشود.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از مطالب که جنبه قضایی دارد باید در محکمه‌ بررسی شود، تصریح کرد: به نظر من باید شهرداری‌ها، فرمانداری و استانداری‌ها در کنترل و نظارت بر شهر، دقت لازم را داشته باشند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ابراز داشت: استاندار سابق که برخی مدارک حاکی از نقش ایشان در ساخت و ساز غیراستاندارد در استان خوزستان است باید اسناد و مدارک خود را به دادگاهی که صلاحیت بررسی دارد، ارائه دهد تا مردم از اتفاقات اطلاع پیدا کنند.

شاکری در پایان یادآور شد: اطلاع‌رسانی دیرهنگام باعث می‌شود که بار عملکرد دولت‌های قبلی که هیچ ربطی به دولت سیزدهم ندارد بر دوش این دولت بیفتد. 

کد خبر 680084
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha