در بحبوحه درگیری شدید در منطقه دونباس بین نیروهای روسیه و اوکراین، گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای ارتش روسیه عملیات تهاجمی را در شهر سویریودونتسک انجام داده‌اند.

اوکراین

به گزارش همشهری آنلاین، سرگئی گایدا، فرماندار منطقه لوگانسک، ادعا کرد که درگیری خیابان به خیابان در سویریودونتسک در جریان است و وضعیت در شهر لیسیچانسک هم به‌طور قابل‌توجهی بدتر است.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای روسیه بیش از سه ماه پس از آغاز «عملیات نظامی ویژه» ولادیمیر پوتین علیه اوکراین در ۲۴ فوریه، به فشارهای خود در شرق اوکراین ادامه می‌دهند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: «ارتش روسیه در تلاش است تا دست‌کم نتیجه‌ای را برای خود در مناطق دونباس و خارکف به‌دست آورد.»

این در حالی است که روسیه گفته است شهر کراسنی لیمان را تصرف کرده است.

شهر لیمان از نظر استراتژیک در جاده کراماتورسک و سیوریودونتسک واقع شده است. با این حال هنوز امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه وجود دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بمباران‌های مداوم در سیوریودونتسک در حال انجام است و حداقل ۱۵ هزار غیرنظامی همچنان در این منطقه هستند و برق و آب ندارند.

پوتین روز شنبه طی تماس تلفنی با اولاف شولتس صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که روسیه آماده است تا اجازه دهد گندم اوکراین از بنادر دریای سیاه صادر شود.

کد خبر 679818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha