تیم پرسپولیس امشب در ورزشگاه آزادی میزبان بازی عقب افتاده با شهرخودرو است.

پرسپولیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، پرسپولیس عنوان قهرمانی لیگ برتر را از دست داده و این هفته‌های پایانی برای سرخپوشان، با غمی جانکاه سپری می‌شود. آنها که در این چند سال عادت کرده بودند در هفته‌های پایانی برای قهرمانی بجنگند یا حتی از جامی که چند هفته زودتر گرفته‌اند لذت ببرند، امروز حال و هوای متفاوتی دارند. پرسپولیس ۲ بازی پایانی فصلش را باید برابر ۲ تیم قعرنشین جدول یعنی پدیده مشهد و فجرسپاسی شیراز برگزار کند. آنها البته کمی هم نگران تثبیت نایب‌قهرمانی خود هستند؛ جایگاهی که از سوی سپاهان تهدید می‌شود. با این حال از پرسپولیس انتظار می‌رود با وجود از دست رفتن جام، لیگ بیست‌ویکم را در وضعیت آبرومندانه‌ای به پایان برساند.

شاید یکی از چالش‌های پرسپولیس در این دوهفته پایانی، حفظ میانگین بالای ۲ امتیاز از هر بازی باشد. طبیعتا این تیم در ۵ سال گذشته به‌عنوان قهرمان لیگ برتر حدنصاب خوبی از خود به‌جا گذاشته بود. سرخپوشان در لیگ شانزدهم که نخستین جام‌شان را گرفتند، صاحب ۶۶امتیاز شدند و این یعنی آنها به معدل ۲.۲ امتیاز از هر بازی دست یافتند. در لیگ هفدهم پرسپولیس با ۶۴ امتیاز قهرمان شد و معدل ۲.۱۳ را به جا گذاشت. سومین و آخرین قهرمانی برانکو ایوانکوویچ برای پرسپولیس در لیگ هجدهم با ۶۱ امتیاز رقم خورد؛ یعنی میانگین ۲.۰۳ امتیاز از هر مسابقه. در لیگ نوزدهم زوج کالدرون و گل‌محمدی با ۶۷امتیاز جام گرفتند که بالاترین رکورد پرسپولیس بود. این ۶۷ امتیاز در لیگ بیستم هم تکرار شد که میانگین ۲.۲۳ را نشان می‌داد.

امروز پرسپولیس از ۲۷بازی صاحب ۵۴ امتیاز است و این یعنی آنها دقیقا میانگین ۲ امتیاز از هر مسابقه را کسب کرده‌اند. احتمالا نتیجه بازی نیمه‌تمام سرخپوشان برابر تراکتور، ۳ بر صفر به نفع این تیم تمام خواهد شد و پرسپولیس می‌تواند روی ۵۷ امتیاز از ۲۸بازی حساب کند. به این ترتیب شاگردان یحیی گل‌محمدی از ۲ بازی آخر ۳ امتیاز می‌خواهند تا به عدد۶۰ برسند و میانگین کسب ۲ امتیاز از هر بازی را به ثبت برسانند؛ سنتی که در ۵سال گذشته وجود داشته و امروز هم می‌تواند به‌رغم از دست رفتن قهرمانی حفظ شود. در این صورت پرسپولیس به دومین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل خواهد شد که از هر بازی به‌طور متوسط ۲ امتیاز می‌گیرد، اما قهرمان نمی‌شود. فصل گذشته چنین اتفاقی برای سپاهان رخ داد و تیم محرم نویدکیا با وجود کسب نتایج درخشان، پشت سد خود پرسپولیس باقی ماند.

پرسپولیس برای بازی امروز سعید آقایی و حامد پاکدل دو بازیکن اخراجی دیدار تراکتور را در اختیار نخواهد داشت و این در حالی است که فرشاد فرجی، سیدجلال حسینی و امید عالیشاه به دلیل محرومیت در ترکیب حضور ندارند، به این ترتیب کادر فنی سرخ‌ها ترکیب احتمالی زیر را برای دیدار امروز مقابل شهرخودرو در نظر می‌گیرند: 

حامد لک به احتمال زیاد گزینه اصلی محافظت از چارچوب دروازه سرخ‌ها خواهد بود و احمد گوهری نیز روی نیمکت حضور خواهد داشت. 

در دفاع مرکزی پرسپولیس احتمالا زوج جدید نسبت به بازی‌های قبلی را خواهد داشت و علیرضا ابراهیمی در کنار علی نعمتی قرار می‌گیرد. در جناح راست رامین رضاییان جایگاه ثابتی دارد و احتمالا در سمت چپ علی شجاعی به کار گرفته خواهد شد.

میلاد سرلک به همراه کمال کامیابی‌نیا در کمربندی میانی سرخ‌ها قرار می‌گیرند و احسان پهلوان و سیامک نعمتی نیز در کناره‌ها بازی می‌کنند.

مهدی عبدی امشب انتخاب سرخ‌ها در خط حمله خواهد بود و مهدی ترابی پشت سر این بازیکن در ترکیب پرسپولیس قرار خواهد گرفت.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

حامد لک، علی ابراهیمی،‌ علی نعمتی، علی شجاعی، رامین رضاییان، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، سیامک نعمتی، احسان پهلوان، مهدی ترابی و مهدی عبدی.

کد خبر 679667
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha