وزیر دفاع اوکراین می‌گوید اوکراین دریافت موشک‌های ضد کشتی هارپون از دانمارک و توپ‌های خودکششی هویترز از آمریکا آغاز کرده است.

Harpoon

به گزارش همشهری آنلاین اولسکی رزنیکوف روز شنبه با اعلام این خبر گفت دریافت این سلاح‌ها به تقویت نیروهای این کشور در مقابله با حمله روس‌ها کمک می‌کند.

رزنیکوف در صفحه فیس‌بوکش نوشت:‌«دفاع ساحلی کشور ما نه تنها بوسیله موشک‌های هارپون تقویت خواهد شد- بلکه این موشک‌ها بوسیله نیروهای تعلیم‌دیده اوکراینی به کار خواهند رفت.»

او گفت موشک ساحل به کشتی هارپون به همراه موشک‌های نپتون اوکراینی در دفاع از ساحل اوکراین از جمله بندر جنوبی اودسا به کار خواهد رفت.

روسیه پس از شروع حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) بندرهای اوکراین را محاصره دریایی کرده و مانع از صادرات غلات این کشور شده است.

روسیه همچنین از ناوگان دریای سیاهش برای شلیک موشک به هدف‌ها در اوکراین استفاده کرده است.

رزنیکوف گفت دریافت موشک‌های هارپون در نتیجه همکاری میان چند کشور است و افزود موشک‌ها از طرف دانمارک «با همکاری دوستان بریتانیایی ما» تحویل داده شد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفته بود که دانمارک پرتاب‌کننده‌های موشک هارپون و خود موشک‌ها را اوکراین خواهد داد.

رزنیکوف همچنین گفت که اوکراین طیفی از تجهیزات نظامی سنگین از جمله توپ‌های هویتزر خودکششی M109 را دریافت کرده است که به ارتش اوکراین اجازه حمله به اهداف دوردست‌تر را می‌دهند.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا ماه پیش گفته بود که ارتش این کشور آموزش شمار کوچکی از نیروهای اوکراینی را برای استفاده از توپ‌های هویترز شروع کرده و این آموزش‌ها در کشوری خارج از اوکراین انجام شده است.

اوکراین همچنین گفته است که خواستار تحویل راکت‌انداز چندگانه دوربرد M270 ساخت آمریکا برای استفاده از آنها برای بیرون راندن نیروهای روسی از شرق این کشور است.

هارپون یک موشک ضد کشتی با امکان به کارگیری در همه شرایط آب‌وهوایی و دارای رادار فراافق‌نگر است که از هدایت راداری فعال استفاده می‌کند و می‌تواند در ارتفاع بسیار پایین اندکی بالای آب حرکت کند تا از دفاع‌های ضد موشکی بگریزد. این موشک را می‌توان از کشتی، زیردریایی، هواپیما یا بوسیله آتشبار ساحلی پرتاب کرد.

کد خبر 679595

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha