در تمام جوامع بشری این قشر متوسط جامعه است که ستون جامعه است و آنقدر این ستون محکم است که در و دیوارها، شخصیت و حیثیت شهر را نگه داشته است. از این همین قشر است که دکترها، خلبان‌ها، مهندس‌ها، معلم‌ها و ... تربیت می‌شوند که بازوان کمکی شهرند تا چرخ شهر بچرخد.

مردم

همشهری آنلاین - خدیجه نوروزی: رضا لاهیجی کارشناس شهری در گفتگو با همشهری آنلاین می گوید: «یکی از مسائلی که در چند دهه گذشته به آن دامن زده شده تهدید به از میان رفتن قشر متوسط است. در حالی که در تمام جوامع بشری این قشر متوسط جامعه است که ستون جامعه است و آنقدر این ستون محکم است که در و دیوارها، شخصیت و حیثیت شهر را نگه داشته است. از این همین قشر است که دکترها، خلبان ها، مهندس ها، معلم ها و ... تربیت می شوند که بازوان کمکی شهرند تا چرخ شهر بچرخد.»

این کارشناس مدیریت شهری تاکید کرد: «در واقع قشر متوسط است که به شهر خدمت می کند و آن را زنده و پویا نگه می دارد و به آن جان می بخشد وگرنه طبقه آسیب پذیر و کم در آمد و قشر مرفه جامعه که توجهی به نگهداشت شهر ندارند و گرفتار موضوعات دیگری هستند و دغدغه خودشان را دارند.»

وی اضافه کرد: «طبقه متوسط جامعه قشری دلسوز و تا حدی توانمند است که اگر این قشر درگیر غم نان شود بعد از مدتی با یک شهر مرده روبرو خواهیم بود لذا تا دیر نشده باید فکری برای حفظ این قشر انجام داد. »

لاهیجی گفت: حوادثی مانند متروپل باید تلنگری برای مسئولان شهر باشد که مقابل چنین حوادثی را بگیرند تا از آسیب های جدی به شهر، شهروندان و اعتمادشان جلوگیری کنند و با منضبط و قانونمند عمل کردن و کار را به کاردان سپردن حال خوب و نشاط به مردم شهر تزریق کنند.

کد خبر 679487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha