وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که ۹۰ درصد مردم مستحق دریافت یارانه هستند، گفت: از ۷.۵ میلیون نفری که یارانه دریافت نمی‌کردند، ۴ تا ۵ میلیون نفر بعد از ثبت‌نام، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

اسکناس - دستمزد - حقوق

به گزارش‌ همشهری آنلاین، حجت‌الله عبدالملکی گفت: از هفت‌ و نیم میلیون نفری که یارانه دریافت نمی‌کردند، ۴ تا ۵ میلیون نفر آن‌ها بعد از ثبت‌نام، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: دهک دهم هم به‌ دلیل غیرشفاف بودن اطلاعات اقتصادی خانوار مشمول یارانه نشدند که بسیاری از این افراد در سامانه حمایت درخواست بازنگری کردند و برای این افراد هم به‌صورت علی‌الحساب یارانه واریز شد، اما تا شفاف شدن اطلاعات اقتصادی آنان این مبلغ قابل برداشت نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ۹۰ درصد مردم ایران مستحق دریافت یارانه هستند و هر ایرانی که جزو ۹۰ درصد باشد قطعاً حتی یک نفر هم حقش ضایع نخواهد شد و پول همه در حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها موجود هست.

وی تصریح کرد: اگر فردی در ماه‌های خرداد، تیر و یا مرداد مشخص شود که مستحقق دریافت یارانه است، پول ماه‌های قبل هم برای این فرد واریز خواهد شد.

به‌گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشی از یارانه آرد ایران از طریق قاچاق و صادرات رسمی بر سر سفره خارجی‌ها می‌رفت.

حجت‌الله عبدالملکی اضافه کرد: در بخش صادرات، ماکارونی با آرد یارانه‌ای مردم ایران، ۴هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌گرفت تا خارجی‌ها ماکارونی ارزان‌تری بخورند.

وی مردمی‌سازی یارانه‌ها را یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم بیان کرد و گفت: ارز چهار و ۲۰۰ تومانی هر سال حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برداشت می‌کرد، همچنین بخش عمده ارز دولتی چهارو۲۰۰ تومانی به جیب دلالان و واردکنندگان بی‌انصاف می‌رسید، به‌عبارتی حق ۴۰۰هزار میلیارد تومانی مردم به جیب عده‌ای دلال، واردکننده، قاچاقچی، مصرف‌کننده و تولیدکنندگان خارجی می‌رفت.

عبدالملکی ادامه داد: بخشی از یارانه ارز دولتی هم به جیب تولیدکننده خارجی به‌ویژه تولیدکننده دانه‌های روغنی می‌رفت به‌گونه‌ای که به‌ازای هر دلار، ۲۰ هزار تومان به جیب تولیدکننده خارجی می‌رفت و به هر تولیدکننده خارجی ۲۰ هزار تومان به‌ازای هر دلار یارانه پرداخت می‌شد.

کد خبر 679369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    4 0
    اگریارانه به این۵میلیون نفر تعلق می گیرد پس یارانه چندین ساله شان چطور می شود
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    3 0
    دهک دهم هم خارجی هستند که واریز نکردید
  • مونا احمدی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    3 0
    یارانه حق همه مردم شریف ایران است ،باگرفتن مالیات ثروث ثروتمندان را تعدیل کنید ما هفده میلیون حقوق میگیریم بعد از سی سال زحمت کشیدن وبازنشست شدن والان یارانه ماراقطع کرده اید ، این حق است ؟ فلان کارگرویا صنعتگر ویا کاسب روزی دومیلیون درآمد دارد که نوش جانش،ولی چون درآمدش مشخص نیست سهام عدالت می گیرد ویارانه هم می گیرد ، البته که اوهم باید بگیرد ولی یارانه حق همه مردم است ، به بازنشسته ها رحم کنید