رسانه‌های دولتی کره شمالی روز جمعه اعلام کردند مقامات بهداشتی برای تشدید مبارزه بر ضد شیوع کرونا در حال آزمایش کردن رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، هوا و فاضلاب خانگی و زباله از لحاظ وجود ویروس هستند.

NK

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این کشور منزوی از هنگام اعلام وضعیت اضطراری و اعمال قرنطینه عمومی سراسر در این ماه در درگیر مبارزه‌ای شدید بر ضد موج بی‌سابقه کووید در این کشور بوده است که بر نگرانی‌ها درباره نبود واکسن، تجهیزات پزشکی و کمبود غذا افزوده است.

رسانه‌های دولتی پس از گزارش درباره روند «پایدار شونده» شیوع در این هفته، از جمله نشانه‌های مبنی فروکش کردن موج تب‌ها و میزان نسبتا پایین مرگ‌ومیر، اعلام کردند مقامات اقدامات برای آزمایش و عفونت‌زدایی در سراسر این کشور را تشدید کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی KNCA اعلام کرد دود ۱۰۰۴۶۰ نفر دیگر تا پنج‌شنبه بعدازظهر علائم تب را نشان داده‌اند، در حالیکه این میزان در ۱۰ روز پیش حدود ۴۰۰۰۰۰ نفر بوده است.

شمار کلی بیماران تب‌دار در کره شمالی از ماه آوریل (اواسط فروردین) به ۳۲۷۰۸۵۰ مورد در میان جمعیت ۲۵ میلیون نفری این کشور رسیده است و شمار تلفات ۶۹ مورد اعلام شده که یک مورد بیشتر از روز قبل است.

KCNA همچنین اعلام کرد که مراکز ضدویروس نمونه‌ها را از منابع گوناگون گردآوری کرده‌اند تا وجود عفونت کووید-۱۹ در مناطق وارسی شود.

KCNA اعلام کرد: «بخش‌های اضطراری ضد همه‌گیری در همه سطوح به انجام آزمایش نمونه‌های گردآوری شده از رودخانه‌ها و دریاچه‌ها اولویت می‌دهند و صدها هزار متر مکعب فاضلاب و هزاران تن فاضلاب را هر روز ضدعفونی می‌کنند و از آنها نمونه می‌گیرند و آنالیز می‌کنند.»

این گزارش روش انجام این آزمایش‌ها را بیان نکرده است. کره شمالی سال گذشته اعلام کرد که تجهیزات انجام آزمایش «واکنش زنجیره‌ای پلیمراز» (PCR) را خودش تولید کرده است، اما هرگز تایید نکرده است که چه تعدادی از افراد آزمایش مثبت پیدا کرده‌اند و در عوض فقط شمار افراد تب‌دار را اعلام کرده است.

کارشناسان گفته‌اند این ارقام می‌تواند کمتر از حد واقعی باشد و ارزیابی مقیاس وضعیت شیوع کرونا در کره شمالی مشکل است.

یک ویدئوی منتشر شده بوسیله KCNA گروهی از مقامات را نشان می‌دهد که لباس‌های محافظ و ماسک‌های پزشکی دارند و جعبه‌هایی را با نشانه‌های «حامل نمونه» یا «آزمایش‌کنند باکتری و ویروس» را حمل می‌کنند.

جو چول اونگ، مهاون رئیس مرکز بهداشتی و ضد همه‌گیری پیونگ یانگ در این فیلم می‌گوید:‌«مقامات نمونه‌ها را از افرادی که دچار تب هستند گردآوری می‌کنند...و نوشیدنی‌های تولیدشده در کارخانه‌های آب پیونگ‌یانگ را آزمایش می‌کنند تا پاک و ایمن بودن آنها را تضمین کنند.»

کد خبر 679367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha