رحمان گفت در ساخت موسیقی فیلم از تجربه‌اش در فیلم «محمد رسول‌الله» مجید مجیدی بهره برد.

فیلم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، نایله الخاجه نخستین فیلمساز زن امارات متحده عربی و ای‌آر رحمان آهنگساز برنده جایزه اسکار فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» در فیلمی جدید به نام «باب» همکاری می‌کنند.

این فیلم توسط الخاجه و مسعود عمرالله آل علی نوشته شده و داستان شخصیتی به نام وحیده را دنبال می‌کند که نمی‌تواند راز مرگ مرموز خواهرش را کشف کند و مدام ریتمی عجیب را در گوش‌هایش می‌شنود.

رحمان و الخاجه در بازار فیلم جشنواره کن هم حاضر شدند تا فیلم‌شان را برای خریداران توصیف کنند. رحمان همچنین نخستین تجربه کارگردانی خود یعنی پروژه واقعیت مجازی «Le Musk» را برای اولین بار در بازار کن به نمایش گذاشت.

الخاجه فیلم «باب» را به عنوان تلاشی برای به نمایش گذاشتن چهار مرحله از فقدان توصیف کرد که سعی دارد فقط سیاه وسفید نباشد. او گفت: وحیده یک دنیای فانتزی خلق می‌کند تا مرگ خواهرش را توجیه کند چون او جوان است. آن‌ها دوقلوی یکسان هم بودند و کل زندگی‌شان را با هم گذرانده بودند. آدم چطور می‌تواند از آن نقطه به جلو حرکت کند؟

رحمان در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی شرکت کرده بود و داشت استودیو و ارکستر فیرداس را راه‌اندازی می‌کرد که با الخاجه آشنا شد. ارکستر فیرداس جمعی از ۵۰ موسیقی‌دان زن از ۲۳ کشور عرب بود. رحمان حالا آن را «افتخار امارات» می‌خواند و می‌گوید موسیقی‌اش بخشی از پس‌زمینه فیلم خواهد بود.

او گفت: به نظرم کاملاً متفاوت خواهد بود چون فیلمی هنری است و به خود من هم خیلی الهام می‌دهد. شروع کردم به این‌طور فکر کردن که چه اتفاقی می‌افتد اگر تمام صداها، موسیقی و طراحی صدای فیلم تبدیل به یک چیز واحد بشود. فوق‌العاده است.

رحمان گفت موقع ساختن موسیقی فیلم سال ۲۰۱۵ «محمد رسول‌الله» مجید مجیدی خیلی در مورد موسیقی عربی تحقیق کرد و حالا در «باب» هم خیلی از آن تجربه و استفاده از موسیقی ملودیک عربی بهره برده است.

کار فیلمبرداری پروژه از ماه مارس سال ۲۰۲۳ در کوهستان‌های شمال امارات آغاز می‌شود و از موسیقی و زبان محلی که در خطر انقراض قرار دارد استفاده خواهد کرد.

الخاجه گفت: صداهای کوهستان زیبا هستند، حتی اگر آدم آن‌ها را درک نکند، روی قلب آدم تاثیر می‌گذارند.

کد خبر 678759
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha