مجموع نظرات: ۹
سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
۱ نفر

کرم‌های ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید و جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و پیری زودرس پوست استفاده می‌شود.

معرفی کامل کرم های ضد آفتاب

اما انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب در میان هزاران نوع مختلف، برای بسیاری از افراد چالشی بزرگ به‌شمار می‌آید. هر برند تولیدکننده ضد آفتاب ادعا می‌کند محصول آنها ویژگی خاصی دارد که آن را از دیگر برندها متمایز می‌کند: میزان متفاوت SPF، عناصر فعال موجود در ضد آفتاب، میزان ضدآب بودن آن و تنوع بو و بافت. در این میان ضد آفتاب مناسب را چگونه می‌توان انتخاب کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

ویژگی‌های کرم ضد آفتاب مناسب

عناصرهای فعال در ضد آفتاب به دو شکل عمل می‌کنند: جذب اشعه فرابنفش یا انعکاس آنها. معیار محافظت در برابر آفتاب یا SPF مهم‌ترین و مشهورترین ویژگی در ضد آفتاب است. این معیار حداقل باید بیشتر از عدد ۳۰ باشد. فرمول ضد آفتاب‌ها نیز به دو نوع تقسیم می‌شوند: فیزیکی (که اشعه را انعکاس می‌دهد) و شیمیایی ( که اشعه را جذب می‌کند). مهم‌ترین عناصر فیزیکی عبارتند از: زینک اکسید (که ضد آفتاب سفیدتر می‌شود) و تیتانیوم اکسید. مهم‌ترین عناصر شیمیایی نیز آوابنزون، آکسی‌بنزون، اکامسول و اکتوکریلن هستند. ناگفته نماند که ضد آفتاب‌های فیزیکی گران قیمت‌تر زینک اکسید بیشتری دارند.

برای خرید کرم ضد آفتاب مناسب توجه داشته باشید که حتما محصول مدنظر ضد آب و SPF آن بیشتر از ۳۰ باشد. از آنجایی که اکثر افراد می‌خواهند بدون نگرانی و به دلخواه بتوانند ضد آفتابشان را تهیه کنند، میزان حجم ضد آفتاب باید نسبت به قیمت آن به‌صرفه باشد.

پیشنهاد ما کرم ضد آفتاب پریم است. محصولات پریم که به شکل لوسیون، کرم و ژل عرضه می‌شوند همگی پوششی بسیار خوب در برابر اشعه‌های آفتاب دارند و فرمولاسیون آنها اغلب ترکیبی از دو نوع فیزیکی و شیمیایی است. این محصولات برای انواع پوست مناسب هستند و آقایان و بانوان می‌توانند از آن استفاده کنند.

طرز استفاده از کرم ضد آفتاب

توصیه می‌شود که پانزده دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب، کرم ضد آفتاب خود را استفاده کنید تا فرمولاسیون آن فرصت داشته باشد که کاملا جذب پوست شود. پس از آن هر یک یا دوساعت ضد آفتاب شما نیاز به تجدید دارد. در صورتی که تعریق داشتید یا آب به بدنتان خورد هم باید ضد آفتاب را تجدید کنید. برای تجدید ضد آفتاب حتما برای خود یادآوری قرار دهید.

در مورد ضد آفتاب‌های ضدآب توجه داشته باشید که فرمولاسیون آنها ضدآب است، نه خود ضد آفتاب. هیچ ضد آفتابی ضد آب یا ضد تعریق نیست و بعد از شنا یا ورزش ضد آفتاب شما باقی نمی‌ماند. نکته دیگر اینکه در دام تبلیغات ضد آفتاب ضدحساسیت نیافتید. هر نوع کرم یا لوسیون می‌تواند به نوع پوست خاصی حساسیت بدهد. فراموش نکنید که ماده حساسیت در ضد آفتاب‌ها معمولا ارتباطی با عنصر فعال آنها ندارد و مواد دیگر مثل نگهدارنده‌ها موجب حساسیت می‌شوند.

همانطور که می‌دانید نور خورشید منبع اصلی جذب ویتامین D است. روزانه اگر پانزده دقیقه پوست خود را در معرض آفتاب قرار دهید، در کنار استفاده از مکمل‌های خوراکی، میزان لازم برای ویتامین D جذب خواهد شد. استفاده از ضد آفتاب می‌تواند تا حد زیادی جذب نور را کاهش دهد. به همین جهت باشد توجه داشت که روزانه مدت کوتاهی پوست خود را مستقیما در معرض نور خورشید قرار دهید تا در جذب ویتامین دی مشکلی ایجاد نشود.

یکی دیگر از محصولات خوب دیگر کرم ضد آفتاب مای است. محصولات مای با SPF بالای ۳۰ و سازگار با انواع نوع پوست و ویژگی‌های خاصی مثل ضد چروک، ضدآکنه، مناسب برای کودکان و بزرگسالان تنوع زیادی را برای انتخاب به شما می‌دهد.

ضد آفتاب صورت یا بدن؟

حقیقت این است که در اغلب مواقع ضد آفتاب صورت همان ضد آفتاب بدن است که به این صورت بسته‌بندی و عرضه می‌شود. اما پوست صورت‌های مختلف شاید واکنش مختلفی به ضد آفتاب داشته باشد. اگر می‌خواهید از ضد آفتاب بدن برای صورت استفاده کنید، به یاد داشته باشید که فرمولاسیون‌های ضدآب روغنی هستند. این ضد آفتاب‌ها شاید برای پوست چرب مناسب نباشد. غیر از این دیگر مانعی برای استفاده ضد آفتاب بدن برای صورت نیست. به یاد داشته باشید که چیزی که ضد آفتاب را موثر می‌کند میزان پوشش و تجدید مرتب آن است.

اگر از لوازم آرایشی استفاده می‌کنید، تنها به ضد آفتاب داخل کرم پودر، برنزه‌کننده یا دیگر محصولات آرایشی برای محافظت از صورتتان بسنده نکنید. محصولات آرایشی حاوی ضد آفتاب شاید برای محافظت کامل کافی نباشند. حتما همیشه ضد آفتاب را جداگانه در نظر داشته باشید.

هرچقدر هم مراقب باشیم، گاهی پیش می‌آید که ناخودآگاه ضد آفتاب داخل چشمتان برود. دلیل این اتفاق مواد شیمیایی مثل آوبنزون و آکسی‌بنزون است. احتمال اینکه مواد فعال در ضد آفتاب‌های فیزیکال مثل زینک اکسید و تیتانیوم اکسید باعث سوزش چشم شوند بسیار کمتر است. فرمولاسیون ضد آفتاب‌های صورت چربی کمتری دارند و در هنگام تعریق به چشم‌تان روان نمی‌شود. در صورتی ضد آفتاب وارد چشمتان شد، نگران نباشید. خطرناک نیست، ولی در اولین فرصت چشمانتان را با آب بشویید.

کد خبر 678689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha