مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

جک پارکینگی و بازویی، سیستمی است که فرآیند باز و بسته شدن درب‌های دو یا تک‌لنگه را راحت‌تر و رفاه افراد را بیشتر کرده است. چند سالی می‌شود که این نوع از درب‌ها، جای درب‌های قدیمی که وزن زیادی داشته و به سختی حرکت می‌کردند را گرفته‌اند.

image-20220524093712-2.jpeg

با استفاده از این سیستم‌ها، دیگر نیازی به پیاده شدن از ماشین و بستن دستی درب پارکینگ یا ورودی ویلاها نیست. درب‌های اتوماتیک این امکان را به افراد می‌دهند که تنها با فشردن دکمه ریموت، وارد حیاط شده یا از آن خارج شوند. در ادامه، به بررسی بیشتر این جک‌ها و کاربردهای آنها پرداخته خواهد شد.

انواع جک در درب‌های پارکینگی

همانطور که در ابتدا اشاره شد، این دسته از درب‌های پارکینگی تنها با یک دکمه ریموت حرکت می‌کنند. این حرکت ساده و سریع، به کمک جک‌هایی که بر روی درب‌ها نصب می‌شوند، صورت می‌گیرد. جک‌های برقی از کلیدی‌ترین قسمت‌های موجود در درب‌های اتوماتیک محسوب می‌شوند.

جک‌های برقی درب اتوماتیک، به انواع گوناگونی تقسیم شده و هر کدام با توجه به اندازه درب، وزن آن و میزان استفاده و تردد، به کار گرفته می‌شوند. در یک تقسیم‌بندی کلی، می‌توان گفت که این جک‌های برقی به دو دسته عمده بازویی و ریلی تقسیم می‌شوند.

بررسی جک پارکینگی و بازویی

جک پارکینگی بازویی که بر روی درب‌های بزرگ تک لنگه و یا دو لنگه نصب می‌شود، وظیفه انجام حرکت درب را بر عهده دارد. در واقع این جک‌ها با فشاری که روی درب وارد می‌کنند، باعث باز و بسته شدن آن می‌شوند. طبق آنچه پیشتر نیز اشاره شد، این درها به کمک نیروی برقی که در مرکز فرمان تولید می‌شود، حرکت می‌کنند.

وظیفه انتقال این نیروی الکتریکی از مرکز فرمان به لنگه درب‌ها، به صورت هیدرولیکی یا مکانیکی، بر عهده  جک پارکینگی و بازویی است. این جک‌ها نیاز به مراقبت دارند. اگر در جک بازویی پارکینگ از روغن استفاده می‌شود، بهتر است هر چند وقت یکبار میزان روغن آن‌ها و کیفیتش بررسی شود.

این بررسی در مکان‌هایی که دمای هوا بسیار بالا یا بسیار پایین است، اهمیت بیشتری دارد. معمولا در مکان‌های سردسیر که دمای هوا بسیار پایین می‌آید، پیشنهاد می‌شود که از جک بازویی که دارای روغن است استفاده نشود.

درب‌ اتوماتیک پارکینگی چه مزایایی دارد؟

درب‌های پارکینگی که به صورت اتومات کار می‌کنند، یک سری مزایا دارند که با توجه به آن‌ها توانسته‌اند در چند سال اخیر مشتریان زیادی را به خود جذب کنند. در ادامه، مزایای جک پارکینگی بیشتر مورد بررسی قرار گرفته‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها موارد زیر هستند:

آشنایی با انواع جک پارکینگی و جک بازویی

افزایش مطلوبیت کاربران:

یکی از اصلی‌ترین دلایل بهره‌گیری از درب اتوماتیک پارکینگ، رفاهی است که از طریق آن برای کاربران ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که معمولا اعضای یک ساختمان که دارای درب ریموتی نیست، اقدام به پرداخت هزینه و اتوماتیک کردن درب قدیمی خود می‌کنند. از طرفی در فصول گرم و سرد سال دیگر نیازی به پیاده شدن از ماشین و باز و بسته کردن در نیست. این موضوع در حرکت دادن درب‌های بزرگ و سنگین بسیار اهمیت دارد.

ایجاد امنیت بالاتر:

یکی دیگر از مزایایی که برای این نوع از درب‌های پارکینگی در نظر گرفته می‌شود، امنیت بالای آن‌ها است. از آنجایی که این نوع از درب‌ها با توجه به یک برنامه تعریف‌شده و تنظیمات فنی کار می‌کنند، دیگر نگرانی برای باز ماندن درب پارکینگ باقی نخواهد ماند.

از کدام  جک پارکینگی و بازویی باید استفاده کرد؟

جک پارکینگی، باتوجه به نوع درب و میزان تردد به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. بنابراین بهتر است پیش از خرید جک پارکینگی، حتما از نظر متخصص در این زمینه استفاده شود.  جک پارکینگی و بازویی به ۲ دسته جک الکترومکانیکی و هیدرولیکی تقسیم می‌شود.

جک الکترومکانیکی:

این نوع از جک‌ها ظاهری شبیه به جک هیدرولیکی دارند اما به لحاظ کاربرد، کمی متفاوت هستند. در فرآیند عملکردی این جک‌ها، گیربکس و چرخ‌دنده مهم‌ترین قطعات شناخته می‌شوند. جک بازویی الکترومکانیکی، بیشتر برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که تردد متوسط دارند و بسیار شلوغ نیستند. یکی از محدودیت‌هایی که این نوع از جک‌ها دارند، حساسیت به دمای بالا و یا پایین هوا است.

معمولا عملکرد این جک پارکینگی، در مکان‌های بسیار گرم و یا سرد، با اختلال روبه‌رو می‌شود. قیمت جک بازویی الکترومکانیکی، کمتر از جک‌های هیدرولیکی است. یکی از مزایای این جک، ولتاژهای گوناگون آن در مقادیر مختلف و متفاوت آن بوده و همچنین در دو ولتاژ ۲۲۰ و ۲۴ وات در دسترس است.

جک هیدرولیکی:

یکی دیگر از انواع جک بازویی پارکینگ، جک‌های هیدرولیکی نام دارند. این جک‌ها برای مکان‌های پرتردد و شلوغ بهترین گزینه هستند. البته قیمت جک هیدرولیکی بیشتر از سایر نمونه‌ها است. در این جک از نیروی وارد شده به روغن در استوانه کم حجم، استفاده می‌شود.

آشنایی با انواع جک پارکینگی و جک بازویی

کدام عوامل در تعیین قیمت جک پارکینگی تاثیرگذار هستند؟

قیمت جک پارکینگی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. این عوامل به صورت مستقیم، در قیمت‌گذاری موثر هستند؛ به همین علت نمی‌توان قیمت دقیقی برای جک‌های موجود در بازار در نظر گرفت. از جمله:

برند جک پارکینگی و بازویی:

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت جک درب پارکینگ، برند آن است. نام برند و شرکت تولیدکننده جک بازویی، تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. معمولا برندهای خارجی و مشهور، قیمت بالاتری نسبت به انواع  جک پارکینگی و بازویی دارند که در داخل ایران تولید می‌شوند.

نوع جک:                 

علاوه بر تقسیم‌بندی قبلی، ۲ نوع جک بازویی دیگر به نام بازو کوتاه و بازو بلند نیز در بازار وجود داند. این جک‌ها با توجه به ارتفاع درب و محلی که قرار است بر روی آن نصب شوند، انتخاب می‌شوند. البته وزن درب نیز در انتخاب آن‌ها تاثیر دارد. برای درب‌هایی که تا ۳ متر ارتفاع داشته و وزن بالای حدود ۴۵۰ کیلو دارند، بهتر است از جک بازو بلند استفاده شود.

برای ارتفاع و وزن‌های کمتر، می‌توان از جک بازوکوتاه استفاده کرد. باید توجه کرد که به کارگیری اشتباه این نوع از جک‌ها در جای نامناسب، باعث خرابی درب و خود جک می‌شود. معمولا شرکت‌ها و برندهایی که در زمینه فروش جک بازویی فعالیت می‌کنند، این موارد را به مشتریان اطلاع داده و سعی می‌کنند بهترین راهنمای خرید را در اختیارشان قرار دهند.

چند نکته برای خرید اینترنتی جک پارکینگی و بازویی

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که پیش از خرید، مقایسه‌ای بر برندها و فروشگاه‌های مختلف فروش جک پارکینگی و بازویی داشته باشند. این فرآیند مقایسه، در محیط خرید آنلاین راحت‌تر می‌شود. بهتر است پیش از خرید اینترنتی جک پارکینگی و بازویی، حتما از کیفیت و حسن شهرت برند و البته فروشگاه، اطمینان حاصل شود.

این موضوع به این علت است که معمولا قیمت این جک‌ها بالا بوده و لازم است پیش از صرف هزینه بسیار، تحقیقات لازم برای آن‌ها صورت گیرد. جک پارکینگی سیماران، یکی از برندهای مشهور در زمینه تولید جک بازویی است که می‌توان با دیدن نام آن، با خیالی راحت خرید کرد. این برند تولیدات خود را در قیمت‌های مختلف به بازار عرضه کرده و برای آن‌ها گارانتی مناسبی در نظر می‌گیرد.

خرید مطمئن انواع جک پارکینگی

اولین مورد برای داشتن یک خرید مطمئن، انتخاب یک سایت یا فروشگاه معتبر برای خرید است در همین راستا، دیدگستر جنوب یکی از معتبرترین فروشگاه‌هایی است که در زمینه عرضه انواع جک پارکینگی فعالیت می‌کند.

در فروشگاه اینترنتی دیدگستر جنوب، می‌توان انواع جک پارکینگی را مشاهده و با انجام مقایسه، یک خرید عالی داشت. گارانتی مناسب، حسن شهرت و قیمت مناسب، از مواردی هستند که این برند را در میان مشتریان محبوب کرده است. یکی از مزایای خرید جک درب پارکینگی در دیدگستر جنوب، قیمت‌های خوب آن است. در لیست قیمت جک پارکینگی می‌توان به راحتی این قیمت‌ها را مشاهده و میان آن‌ها مقایسه انجام داد.

کد خبر 678593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha