شرکت‌های اریکسون و دویچه تلکوم در تلاش برای مقابله با افزایش هزینه‌های برق، از نیروی باد و خورشید در یک پایگاه تلفن همراه 5G در آلمان استفاده می‌کنند.

اریکسون

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، با افزایش بیشتر هزینه صورت‌حساب‌ها، شرکت‌های اروپایی انرژی‌بر به دنبال راه‌های نوآورانه برای تامین انرژی مطمئن و کم‌کربن هستند.

در بین شرکت‌های مختلف، اپراتورهای مخابراتی انگیزه بیشتری برای کاهش هزینه‌ها دارند، زیرا آنها باید ۸۷۲ میلیارد دلار در سطح جهانی برای عرضه نسل بعدی شبکه‌های 5G تا سال ۲۰۳۰ اختصاص دهند.

اریکسون اعلام کرده توربین بادی ۵ کیلوواتی و ماژول‌های خورشیدی از نظر تئوری می‌توانند انرژی کل یکی از پایگاه‌های این شرکت را واقع در حدود ۱۲۰ مایلی شمال مونیخ در ایالت بایرن تامین کنند.

هنگامی که خورشید غروب می‌کند یا باد کاهش می‌یابد، امکان اتصال به شبکه اصلی و استفاده از انرژی پشتیبان نیروگاه‌های مرکزی که اغلب با سوخت فسیلی فعال هستند وجود دارد.

اپراتورهای مخابراتی می‌توانند زمان صبح و عصر زمانی که قیمت‌های بازار اصلی بالاتر است، از انرژی‌های تجدیدپذیر محلی استفاده کنند و زمانی که تقاضای کمتر، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد به شبکه مرکزی تکیه کنند. این سیستم جدید می‌تواند در آینده به سرعت در سایر پایگاه‌های تلفن همراه راه‌اندازی شود.

طبق برآوردها هزینه انرژی به طور متوسط حدود ۵ درصد از هزینه‌های عملیاتی اپراتورهای مخابراتی را تشکیل می‌دهد، رقمی که انتظار می‌رود با گسترش 5G افزایش یابد.

کد خبر 678476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha