همشهری آنلاین: مطبوعات اندونزی از اعدام سه مبارز مسلمان به اتهام بمب‌گذاری در دو رستوران شبانه در بالی خبر دادند.

به گزارش بی بی سی، سه مردی که متهم به بمب‌گذاری در دو رستوران شبانه در بالی بوده که منجر به مرگ 202 تن شده بودند، تیرباران شدند.

این سه تن متهم بودند در دو بمب‌گذاری در دو رستوران پر ازدحام در بالی که اکثر شرکت‌کنندگان را گردشگر‌ان تشکیل می‌دادند دست داشته‌اند. گفته می‌شود این بمب‌گذاری‌ها از سوی القاعده تامین بودجه و توسط اعضای گروه موسوم به "جماعت اسلامی" انجام شد و اندونزی را در خطوط مقدم جنگ علیه تروریسم قرار داد.

آن‌ها هیچ گاه ابراز ندامت نکردند و می‌گفتند که این بمب‌گذاری‌ها برای مجازات آمریکا و متحدان غربی‌اش به خاطر فجایع‌شان در افغانستان و نقاط دیگر صورت گرفته است.

Indonesia

در بمب‌گذاری فوق در سال 2002، 202 تن کشته شدند که  ۸۸ نفر از آن‌ها گردشگر استرالیایی بودند.

در پی اعدام این افراد پلیس اندونزی از بیم آن که اعدام این افراد حملات تروریستی بیشتری را موجب شود، بر تدابیر امنیتی در سراسر اندونزی افزوده است.

دولت استرالیا نیز بار دیگر به شهروندان خود به دلیل نگرانی از تلافی‌جویی در پی اعدام‌ها، در سفر به اندونزی احتیاط کنند.

چندی پیش هم ‌گروه‌هایی تهدید کرده بودند که در صورت اعدام این سه نفر اقدام به خرابکاری در سفارت‌های استرالیا و آمریکا خواهند کرد.[سابقه خبر]

گفته می شود گروه جماعت اسلامی به رهبری ابو بکر بشیر در انفجارهای بالی دست داشته است.

ابوبکربشیر پیش از اعدام این سه مبارز مسلمان با خانواده‌های آن‌ها ملاقات کرده و گفته است درصورتی که این سه مبارز مسلمان اعدام شوند مردم از آن‌ها همانند قهرمان یاد خواهند کرد.

کد خبر 67841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز