هوای بیشتر مناطق تهران امروز دوشنبه، دوم خرداد به دلیل نبود وزش باد موثر و انباشت آلاینده‌ها برای گروه‌های حساس ناسالم است.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری آنلاین، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد با توجه به نبود وزش باد مؤثر، انباشت آلاینده‌ها و همچنین با افزایش ترافیک صبحگاهی، بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

در طول روز به‌تدریج بر میزان تندی باد افزوده خواهد شد و این وضعیت پراکندگی آلاینده‌ها را به دنبال خواهد داشت. با افزایش سرعت باد تا اواخر وقت دوشنبه‌ از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار می‌گیرد. با این حال با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال انتشار گرد و خاک در مناطق مستعد و  همچنین ورود گردوخاک از مناطق غربی کشور وجود دارد.

به گزارش ایسنا،  شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته با میانگین ۱۲۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۴ و کیفیت هوا با وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کد خبر 678359
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha