در پی واکنش رضا کیانیان به نقد پیام فروتن به طراحی صحنه نمایش دکتر نون، پیام فروتن نیز پاسخی برای همشهری آنلاین ارسال کرد.

پیام فروتن

به گزارش همشهری آنلاین، متن جوابیه پیام فروتن به رضت کیانیان به این شرح است:

سلام جناب کیانیان عزیز
۱- دستیاری، دلیل موجهی برای طراح صحنه شدن نیست. طراحی صحنه یک علم اتفاقا به روز در دنیا است که نیاز به تحصیل و روزآمد شدن دارد.
 

۲- طراح داخلی بودن نیز دلیل موجهی برای طراح صحنه شدن نیست. درست است که در طراحی صحنه از طراحی داخلی استفاده می شود؛ اما طراحی داخلی زیرمجموعه طراحی صحنه با آن وسعت قرار می گیرد.
 

۳- عضو انجمن طراحان نیز باز دلیل موجهی برای طراح صحنه بودن نیست. مخصوصا الان که اگر یکی دوتا تیزر هم طراحی کنید به راحتی عضو انجمن می شوید.
 

۴- داشتن جایزه طراحی صحنه هم دلیل موجهی برای طراح صحنه بودن نیست. بسیاری از بزرگان عالم سینما حتی یک جایزه اسکار هم نبرده اند و بسیاری دیگر که استحقاق نداشته اند، جایزه برده اند.
 

۵- نام شما در بروشور اجرا به عنوان طراح صحنه ذکر شده، پس شما طراح صحنه این نمایش هستید. چه از گروه جدا شده باشید چه نه؛ چه از شما تشکر شده باشد، چه نه؛ چه دستمزد گرفته باشید، چه نه! شما می توانستید از گروه شکایت کنید که چرا بدون اجازه و نظارت شما، صحنه ای را به نام شما کار کرده اند. شما نمی توانید از مزایای معنوی یک اثر استفاده کنید و زمانی که با نقد روبرو می شوید خود را مبری بدانید. پس با این اوصاف... خیر! تصور نمی‌کنم عذرخواهی به شما بدهکار باشم.
ارادتمند
پیام فروتن
طراح صحنه و استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران 

تکمله: اتفاقا مشابه همین برخورد را نیز جناب آقای مرزبان چند سال پیش با من (در نمایش پلکان) داشتند؛ پس دلخوری جناب کیانیان از آقای مرزبان را کاملا تایید می‌کنم

نقد پیام فروتن و واکنش رضا کیانیان را در لینک های زیر بخوانید:‌

کد خبر 678331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha