گروه خودروسازی هیوندای کره‌جنوبی اعلام کرد که قصد دارد حدود ۵.۵۴ میلیارد دلار برای ساخت اولین خودروی تمام الکتریکی اختصاصی (EV) و تاسیسات تولید باتری خود در ایالات متحده سرمایه‌گذاری کند.

هیوندای

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اوایل سال ۲۰۲۳ تاسیسات جدید خود در را در ایالت جورجیا راه‌اندازی خواهد کرد و انتظار دارد تولید تجاری خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۵ با ظرفیت سالانه ۳۰۰هزار دستگاه خودروی برقی آغاز کند.

این گروه خودروسازی کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد حدود ۸۱۰۰ شغل را نیز در این راستا ایجاد کند.

هیوندای موتور که شرکت هیوندای و شرکت کیا را در خود جای داده است، افزود که مرکز تولید باتری از طریق یک مشارکت استراتژیک ایجاد می‌شود که جزئیات آن در مرحله بعد فاش خواهد شد.

این کارخانه بخش مهمی از سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده ۷.۴ میلیارد دلاری هیوندای در ایالات متحده تا سال ۲۰۲۵ است. ایالت جورجیا انتظار دارد علاوه بر این سرمایه‌گذاری، یک میلیارد دلار دیگر سرمایه‌گذاری اضافی از تامین کنندگان غیروابسته گروه موتور هیوندای جذب کند.

تامین‌کننده باتری هیوندای، واحد باتری SK On، دو کارخانه مجاور در جورجیا ساخته است. اولین آن که بیشتر فولکس‌واگن را تامین می‌کند، تولید را در سه ماهه اول آغاز کرد. دومی که تامین‌کننده شرکت فورد موتور خواهد بود، قرار است تولید اوایل سال آینده آغاز شود.

سرمایه‌گذاری هیوندای در ایالات متحده همزمان با ورود جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به کره‌جنوبی در روز جمعه شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این خودروساز کره‌ای که در میان ۵ خودروساز بزرگ جهان از نظر فروش قرار دارد، دارای سایت‌هایی در آلاباما و جورجیا است. در ماه آوریل، هیوندای موتور اعلام کرد که قصد دارد ۳۰۰ میلیون دلار برای اضافه کردن خودروهای برقی به سایت مونتگومری خود هزینه کند.

به طور جداگانه، گروه موتور هیوندای روز چهارشنبه اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۲۱ تریلیون وون (معادل تقریبی ۱۶.۴۳ میلیارد دلار) برای توسعه تجارت خودروهای برقی در کره جنوبی سرمایه‌گذاری کند.

کد خبر 677934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha