سازمان هواشناسی کشور از بارش باران و کاهش دما تا ۸ درجه در برخی مناطق کشور خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که امروز در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و به‌تدریج از اواسط روز در خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک رخ خواهد داد.

بر اساس این نقشه‌ها، یکشنبه و دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود، هرچند روز دوشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط شمال غرب و سواحل دریای خزر رگبار باران گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

همچنین، امروز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، شمال شرق و از اواخر وقت در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و در برخی نقاط طوفان گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی رخ خواهد داد.

توده گرد و خاک انتقالی از عراق امروز مناطق غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شمال غرب کشور و روز یکشنبه جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در این مناطق موجب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود. برای روز یکشنبه نیز در جنوب شرق کشور و دوشنبه در شمال غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

روز دوشنبه با تشکیل توده گردوخاک روی عراق، پدیده گردوخاک مجددا به نوار غربی کشور منتقل می‌شود و استان‌های واقع در این مناطق را در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همچنین، امروز کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد. طی روزهای شنبه و یکشنبه دریای خزر و طی ۳ روز آینده خلیج فارس به ویژه بخش‌های مرکزی و شرقی آن مواج و متلاطم خواهد بود.

کد خبر 677844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد جوادزاهدی IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    6 2
    سلام کارشناس هواشناسی باران رحمت الهی