سرویس‌های امنیت داخلی اسرائیل، شین بت، ادعا کرد مأموران اطلاعاتی ایران تلاش داشته‌اند تا دانشگاهیان و بازرگانان اسرائیلی را به خارج بکشانند.

ایران اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه کیهان نوشت: بنا بر گزارش رسانه‌های صهیونیستی به نقل از شین بت، «مأموران اطلاعاتی ایران برای این منظور از هویت های جعلی در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و اغلب خود را به عنوان دانشگاهی، روزنامه نگار، تاجر و انسان دوست معرفی کرده‌اند. مأموران اطلاعاتی ایران کوشیده اند تا دربارۀ اسرائیلی‌ها اطلاعات جمع آوری کنند و با کشاندن‌شان به خارج از اسرائیل آنان را ربوده یا هدف قرار بدهند. مأموران ایرانی غالباً قربانیان یا اهداف خود را به شرکت در کنفرانس هایی در اروپا دعوت می‌کردند».

سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شده طرح ایران را در تلاش برای فریب دادن اسرائیلی‌ها در خارج و احتمال ربودن آنان را ردیابی و خنثی کرده است. شین بت مدعی شد که در برخی از موارد، عاملان، قربانیان احتمالی را به کنفرانسی در اروپا دعوت کرده‌اند.این یک روش شناخته‌ شده و مورد استفاده از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران از جمله سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، نیروی قدس و وزارت اطلاعات است.

شین بت (سازمان اطلاعات و امنیتی داخلی) در کنار موساد و «آمان»، یکی از سازمان‌های سه‌گانه «جامعه» اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است که مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات مربوط به داخل سراسر سرزمین‌های اشغالی و همچنین خنثی‌سازی فعالیت‌های ضدامنیتی را بر عهده‌دارد. مقر اصلی این سازمان در «آفِکا» واقع در شمال تل‌آویو است. این سازمان در سال‌ها و ماه‌های اخیر با شکست‌های سنگین اطلاعاتی مواجه شده است.

در همین حال، روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» مدعی شد ایران قصد ربودن موشه یعلون، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی را داشته است. این روزنامه ادعا کرده که نیروهای وابسته به ایران به دنبال این بودند که یعلون را به تله‌انداخته و او را بربایند.

روزنامه مذکور عنوان کرد موشه یعلون، سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی را در جریان پیام‌هایی که از طریق ایمیل دریافت می‌کرده، قرار داده و شاباک پس از تحقیقاتی که انجام داد، متوجه شده این پیام‌ها را نیروهای وابسته به وزارت اطلاعات ایران ارسال کرده‌اند.

قبلا هم‌، «شین‌بت» از بازداشت چهار زن و یک مرد اسرائیلی که توسط یک مأمور اطلاعاتی ایران برای انجام مأموریت در اسرائیل استخدام شده بودند، خبر داد. به گزارش رویترز به نقل از «شین‌بت»، شهروندان بازداشت شده با یک مامور اطلاعاتی ایران به نام «رامبد نامدار» در تماس بوده‌اند. این پنج مظنون که همگی از یهودیان ایرانی الاصل و تابعیت اسرائیلی دارند، در شبکه اجتماعی فیس‌بوک با رامبد نامدار که خود را یک یهودی ساکن ایران معرفی کرده است، در تماس بوده‌اند.

یادآور می‌شود رونن بار رئیس‌سازمان شین‌بت، مهر ۱۴۰۰ گفته بود: «تهدید اصلی برای صلح، هلال شیعی به رهبری ایران است. ترور، جاسوسی و نفوذ همچنان در مرکز توجه جامعه اطلاعاتی [اسرائیل]، از جمله این سازمان، خواهد بود.». اما رژیم صهیونیستی در دو ماه اخیر، بدترین شرایط امنیت داخلی را سپری کرد. حدود بیست صهیونیست در داخل سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و در امنیتی ترین مناطق رژیم صهیونیستی به دست رزمندگان مقاومت به هلاکت رسیدند و این در حالی است که شین‌بت در تمام این عملیات‌ها منفعل و جامانده بود.

به نظر می‌رسد برخی اقدامات رسانه‌ای شین‌بت و موساد، از جمله ادعای کشف چند توطئه جاسوسی ایران، یا ادعای دروغین بازداشت و بازجویی یک مامور سپاه قدس در داخل ایران، نوعی عملیات روانی برای احیای اعتبار از دست رفته سرویس‌های امنیتی این رژیم است.

در کاربلدی سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها همین بس، که سرویس‌های اطلاعاتی ایران چند سال بود وزیر زیر بنایی و خدمتکار خانه وزیر جنگ اسرائیل را به خدمت گرفته بودند، اما موساد و شین بت و شاباک در خواب عمیق به سر می‌بردند! چند سال قبل بود که صهیونیست‌ها اعلام کردند «گونن سِگِو»، وزیر اسبق انرژی و امور زیربنایی اسرائیل، سال‌ها برای ایران جاسوسی می‌کرده و به همین اتهام به ۱۱ سال زندان محکوم شده است.

همچنین مقامات امنیتی اسرائیل پس از چند سال خواب، اعتراف کردند «یعقوب ابوالقیان»، سرمایه ‌دار صهیونیست که همراه موشه یعلون وزیر دفاع پیشین در انتخابات کنست شرکت کرده بود، به‌خاطر جاسوسی برای ایران، بازداشت شده و در حبس خانگی به سر می‌برد.

نمونه سوم، خدمات جاسوسی «اورن گورن» خدمتکار خانه «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل برای سرویس‌های اطلاعاتی ایران بود. مراجع امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گویند خدمتکار خانه وزیر جنگ این رژیم، با یگان سایبری Black Shadow در ارتباط بوده است.

در بازجویی از «گورن» معلوم شد که او از وسایل خانه و رایانه گانتس تصویر برداری کرده و برای گروه سایبری «سایه سیاه» فرستاده است. گورن گفته بود می‌تواند در ازای پول به آنها کمک و اطلاعات جمع کند. او حتی پیشنهاد کرد ویروس کامپیوتری به او داده شود تا وارد رایانه گانتس کند. این خدمتکار و زنش به مدت چند سال، کارهای خانه گانتس را انجام می‌دادند.

ایران همچنین ظرف چند سال اخیر، بارها توانسته ماموران عملیاتی موساد و سیا و MI۶ را در کشورهای مختلف تور کند و سالم به داخل قلمرو خود بیاورد.

کد خبر 677790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha