امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز جمعه در تماس جوزپ بورل با او، در خصوص آخرین تحولات مربوط به گفتگوهای وین برای لغو تحریم ها و مهمترین تحولات بین المللی از جمله بحران اوکراین به صورت تلفنی گفتگو و رایزنی کرد.

بورل و اميرعبداللهيان

به گزارش همشهری آنلاین وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو، با اشاره به سفر اخیر انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، اظهار داشت، در سفر ایشان ابتکاراتی مورد بررسی قرار گرفته است. 

امیرعبداللهیان با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران در توافق قوی و پایدار گفت، تهران حسن نیت و اراده لازم را برای رسیدن به یک توافق داراست.

وزیر امور خارجه کشورمان در همین راستا از تلاش های سازنده جوزب بورل و انریکه مورا تشکر کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به بحران اوکراین اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده است که مخالف کاربرد جنگ از جمله در اوکراین است. 

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این که ایران هیچگاه استاندارد دوگانه در قبال بحران یمن، افغانستان ، اوکراین و مانند اینها اتخاذ نکرده است ، بیان داشت، جمهوری اسلامی ایران هر دو طرف درگیری را در کیف و مسکو به گفتگو و پایان دادن به جنگ دعوت می کند و راه حل برون رفت از این بحران را تمرکز بر دیپلماسی و گفتگو می داند. 

امیر عبداللهیان با اشاره به گفتگوهای خود با وزرای خارجه روسیه و اوکراین در ماههای اخیر ، از آمادگی کشورمان برای حمایت از صلح و امنیت و میانجیگیری خبر داد. 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگو ضمن تاکید بر ابتکارات مطرح شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در طول مذاکرات وین ، گفت: ما اکنون در مسیر جدید تداوم گفتگو و تمرکز بر راه حل ها قرار داریم. 

بورل افزود: ما مصمم هستیم در تماس مستمر بین تهران و واشنگتن بمنظور نزدیک ساختن دیدگاه ها به تلاش خود ادامه دهیم.

جوزب بورل گفت: در رسیدن به نتیجه خوب امیدوار هستم.

بورل همچنین از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران اوکراین تقدیر کرد و تلاشهای ایران برای دعوت طرفین به گفتگو و پیشنهاد آتش بس را ناشی از حسن نیت جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی تأکید کرد، متاسفانه طرفین یکدیگر را به نداشتن اراده برای گفتگو متهم می کنند و در چنین شرایطی رسیدن به صلح دشوار خواهد بود.

کد خبر 677775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • CA ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 5
    چون صهیونیست ها بجای آمریکایی ها تصمیم می گیرند ، مطمئن باشید که هیچگونه توافق برجامی صورت نخواهد گرفت و ایران نباید بیشتر از این معطل آمریکا بماند. باید هرچه زودتر از برجام خارج شود و غنی سازی ۹۹ درصد را آغاز کند.
    • GB ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      به فرض مطابق حرف شما عمل شود.بعدش چی