همشهری آنلاین: مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از پایان نصب سامانه پیشرفته فرود هواپیما در شرایط نامساعد جوی نخستین بار در ایران خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رضا قدیمی گفت: طرح آی ال اس، دی ام ای (ILS/DME) فرودگاه با 15 میلیارد ریال و 2500 ساعت کار اجرا شده است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: عملیات اجرایی نصب ILS باند 11 فرودگاه بین المللی امام خمینی که از فروردین پارسال با همت کارشناسان شرکت فرودگاه های کشور آغاز شد، اواخر ماه بهره برداری می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: طرح تقرب ILS باند 11 این فرودگاه امکان دید خلبان را نخستین بار در کشور به 400 متر می‌رساند.

قدیمی درباره طرح جامع این فرودگاه گفت: مذاکرات با شرکت مشاور( adpi ) فرانسه با شریک ایرانی ادامه دارد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی تصریح کرد: ایجاد ظرفیت جابجایی 90 میلیون مسافر در سال، در مراحل مختلف طراحی شده است.

وی افزود: در مرحله نخست ظرفیت فرودگاه به 26 میلیون و 500 هزار مسافر، در مرحله دوم به 50 میلیون و در افق سال 2030 میلادی به 90 میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

این مسئول همچنین گفت: فرودگاه به ماشین آلات مورد نیاز تجهیز شده است و دیگر نگران زمستان نخواهیم بود.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر برای مقابله با شرایط سخت و برف روبی را از دیگر اقدامات برای جلوگیری از بسته شدن احتمالی فرودگاه در زمستان اعلام کرد.

قدیمی افزود: پیش بینی شده است تعمیرکار و مکانیک دائمی نیز در روزهای بارش برف در فرودگاه مستقر شود.

کد خبر 67774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز