پانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته در شیراز در حال برگزاری است. هلدینگ ۲۱ بیضا یکی از مجموعه‌هایی است که در این نمایشگاه شرکت کرده و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشت.

هلدینگ 21 بیضا

نمایشگاه بین المللی دام و طیور به منظور معرفی محصولات جدید، ایجاد فرصت برقرار ارتباط و شناسایی شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی، ارزیابی نحوه افزایش توان دام و طیور و … از ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۳۱ ماه جاری هم ادامه خواهد داشت. شرکت دانش بنیان ۲۱ بیضا به عنوان یک مجموعه معتبر در زمینه تولید خوراک دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی در این رویداد حضور دارد.

مجموعه ۲۱ بیضا یک هلدینگ در حوزه تهیه و عرضه انواع خوراک دام و طیور است که تاکنون توانسته جوایز واحد نمونه صنعتی، جایزه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور، خوراک، دارو و تجهیزات و … را به دست آورد. این مجموعه قصد دارد سال ۱۴۰۲ یک کارخانه جدید خوراک آبزیان در استان فارس و یک کارخانه تولید غذاهای دریایی در جنوب کشور احداث کند. همچنین برنامه ایجاد کارخانه‌های پیشرفته در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله امارات و عمان و همچنین کشور فنلاند را نیز در دستور کار دارد.

طبق اخبار موجود، تا آبان ماه سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت و در گردش برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای هلدینگ هزینه شده بود.

پیش از این هلدینگ ۲۱ بیضا با هدف جذب مشارکت فعالان صنعت آبزیان کشور در زنجیره تولید مواد غذایی دریایی در نمایشگاه شیلات، آبزیان و غذاهای دریایی شرکت داشت. دکتر امیر عبودی، مدیریت این مجموعه، در جریان شرکت در نمایشگاه شیلات و غذاهای دریایی بیان کرد که ماشین‌آلات این شرکت دانش بنیان مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا هستند و توسط معتبرترین برندهای اروپایی ساخته شده‌اند. نیروی انسانی این شرکت را باتجربه‌ترین متخصصان صنایع غذایی و شیلات کشور تشکیل داده‌اند.

خدمات نوآورانه هلدینگ ۲۱ بیضا در زنجیره ارزش تولید، پرورش و فرآوری آبزیان

ویژگی بارز مجموعه ۲۱ بیضا

به گفته دکتر عبودی، واحد تحقیق و توسعه شرکت ۲۱ بیضا با در اختیار داشتن آزمایشگاه و تجهیزات پیشرفته در کوتاه‌ترین زمان آنالیز دقیق محصولات نهایی و مواد اولیه را انجام می‌دهند و متناسب با نیاز بازار اقدام به طراحی فرایند تولید محصولات جدید می‌کنند.

مدیر این مجموعه معتقد است که به دلیل پیوسته نبودن فرایند تولید مواد غذایی دریایی، واسطه‌ها نقش پررنگی ایفا می‌کنند. به همین دلیل بخش قابل توجهی از پولی که مردم برای خرید آبزیان پرداخت می‌کنند، به جیب واسطه‌ها می‌رود. در واقع آن‌ها از مراحل اولیه تولید حضور فعال دارند.

با این وجود شرکت مذکور تمام تلاش خود را کرده تا با وجود واسطه‌ها محصولات را در کمترین زمان ممکن و با استانداردهای مناسبی به دست مشتریان برساند. بنا به گفته‌های دکتر عبودی، محصولات شرکت تعاونی ۲۱ بیضا نه تنها تمام استانداردهای داخلی و ایزوهای مرتبط با صنایع غذایی را کسب کرده اند، بلکه به دلیل حضور در بازارهای صادراتی، مورد تایید سازمان استاندارد سایر کشورها نیز هست.

یکی از اهداف بنیادی این شرکت دانش بنیان احترام به محیط زیست پایدار اعلام شده است. در خط تولید شرکت ۲۱ بیضا کمترین میزان کربن و گازهای گلخانه‌ای تولید می‌شود و شاخص‌های بهره‌وری در این شرکت بالاتر از استانداردهای جهانی قرار دارد. این مجموعه مواد غذایی تولیدی را بدون هیچ سمومی به مشتریان ارائه می‌دهد.

خدمات نوآورانه هلدینگ ۲۱ بیضا در زنجیره ارزش تولید، پرورش و فرآوری آبزیان

نوآوری ۲۱ بیضا برای مصرف انواع آبزیان

هلدینگ ۲۱ بیضا یکی از ماموریت‌های اصلی خود را افزایش سهم غذاهای دریایی به عنوان غذای سالم و بهداشتی در سفره ایرانی‌ها تعریف کرده است. در همین خصوص واحد تحقیق و توسعه این هلدینگ به تحلیل الگوی مصرف و سنجش ذائقه خانواده‌های ایرانی پرداخت و با توجه به آن محصولاتی را تولید کرده که دغدغه اصلی خانواده‌ها را از بین ببرد.

این شرکت محصولات آماده پخت، تازه و یخ زده شیلات را با برند آکوا رویال به بازار عرضه کرده است. برند آکوا رویال با سبد کاملی از غذاهای دریایی که شامل حدود ۲۵ مدل خوراکی متنوع است در نمایشگاه شیلات و غذاهای دریایی حضور دارد.

هلدینگ ۲۱ بیضا حتی به فکر ذائقه‌های مختلف هم هست و برای افرادی که به بوی انواع شیلات حساسیت دارند، محصولات طعم داری را به بازار عرضه می‌کند. برای از بین بردن بوی ماهی و میگو که برای برخی افراد ناخوشایند است، انواع محصولات طعم‌دار شده را آماده کرده است.

این هلدینگ جای جوانان متخصص است

هلدینگ ۲۱ بیضا به نیروی جوان و متخصص اهمیت زیادی می‌دهد. در این خصوص مدیرعامل آن بیان کرده که از اولین روز فعالیت این شرکت، بر نقش مهم نیروی انسانی خلاق و جوان تاکید شده است. یکی از اهداف کلیدی هم جذب جوانان متخصص و نوگرایی است که در رشته‌های صنایع غذایی، شیلات، مهندسی صنایع و سایر رشته‌های مرتبط تحصیل کرده‌اند و اکنون آماده ورود به یک مجموعه پیشرو هستند. به همین جهت جوانان تحصیلکرده در حوزه شیلات و صنایع غذایی می‌توانند در مجموعه دانش بنیان ۲۱ بیضا حضور پیدا کرده و فعالیت موثری داشته باشند. به عبارتی هلدینگ ۲۱ بیضا نیز بیشتر از هر چیزی از ایده‌های جدید که از جانب نیروهای جوان و تحصیل کرده ارایه می‌شود، استقبال می‌کند.

به همین منظور فعالان حوزه شیلات و دانش آموختگان این حوزه می‌توانند به زنجیره غذایی ۲۱ بیضا بپیوندد و به تکمیل این بخش کمک کنند.

کد خبر 677598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha