از یک ماه پیش، خبر تعطیلی بخش‌های کرونای بیمارستان‌ها به گوش می‌رسد؛ خبرهایی که از سوی پرستاران و پزشکان و گاهی روسای بیمارستان‌ها منتشر می‌شود و همراه با امیدواری از پایان پاندمی است. حالا به جمع این مراکز درمانی برای نخستین‌بار، ۲بیمارستان یافت آباد و رسول اکرم(ص) هم اضافه شدند.

یاسر جویانی، معاون اجرایی بیمارستان شهدای یافت‌آباد در گفتگو با همشهری می گوید: این مرکز با شیوع پاندمی در کشور، سانتر کرونا شد و کل تخت‌های بیمارستان در اسفند ۹۸و فروردین ۹۹به کووید اختصاص پیدا کرد. در پیک‌های بعدی با توجه به حجم و تعداد مراجعه‌کننده بخش‌های بستری کووید-۱۹کم و زیاد می‌شد. طی چند ماه گذشته در مجموع تنها یک بخش از بیمارستان با ۵۰تخت عادی و ۱۳تخت آی‌سی‌یو به‌صورت ۱۰۰درصد بیمار کرونایی بستری می‌شد که اکنون همان‌ بخش هم به‌صورت کامل خالی شده است.

طی دو ماه اخیر تنها ۴تا ۵بیمار کرونایی در بخش کرونا بستری بوده‌اند و حالا با صفر شدن آمار این بخش‌ها به ظرفیت‌های قبل از دوران کرونا برمی‌گردند و به‌صورت بخش داخلی و آی‌سی‌یو عمومی فعال خواهند شد. البته یک قسمت بخش داخلی برای پذیرش بیماران کرونایی خالی خواهد ماند. در مراکز درمانی دیگر هم این تدبیر اندیشیده شده و بخش‌هایی با ظرفیت کم برای بیماران احتمالی آینده و با هدف جلوگیری از هدر نرفتن منابع، آماده به خدمت هستند.

گزارش: مریم سرخوش

تصویر: مونا عادل

تدوین: عاطفه‌سادات حسین‌زاده

کد خبر 677525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha