۳ جمله یحیی گل‌محمدی در دوران حضورش در پرسپولیس به ضرر او تمام شد.

یحیی

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

بحث کامیابی یا ناکامی نیست. حتی اگر پرسپولیس امسال قهرمانی‌هایش در لیگ برتر را تکرار هم کرده بود، باز نمی‌شد از کنار بعضی مسائل عبور کرد. نکته مدنظر این مطلب، خودزنی‌های شفاهی سرمربی سرخپوشان است. یحیی گل‌محمدی از زمان حضور در پرسپولیس مصاحبه‌های بحث‌برانگیز زیادی انجام داده است. خیلی از حرف‌هایی که او زده، رنگ و بوی بهانه‌جویی و فرافکنی داشته و حتی صدای هواداران خودی را هم درآورده است. ما اما همه اینها را کنار می‌گذاریم و به ۳مصداق خاص می‌پردازیم؛ جملاتی عجیب که حواشی منفی زیادی را متوجه گل‌محمدی کردند.

۱۰ روز قبل اوساگونا را خواستم

به‌طور کلی پروژه حضور یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس بسیار پیچیده و شبهه‌دار دنبال شد. مدیران وقت باشگاه پرسپولیس وانمود می‌کردند در حال تلاش برای نگه‌داشتن گابریل کالدرون بودند، درحالی‌که چنین نبود و آنها از مدت‌ها قبل با یحیی به توافق قطعی دست یافته بودند. این وسط باشگاه شهرخودرو هم تحت فشار بود که رضایتنامه گل‌محمدی را صادر کند و البته به‌رغم میل باطنی این کار را انجام داد. درحالی‌که وانمود می‌شد همه‌چیز روتین و درست پیش رفته، گل‌محمدی در حاشیه نخستین تمرین پرسپولیس بند را آب داد و به خبرنگاران گفت: «من حدود ۱۰روز پیش به باشگاه گفتم اوساگونا را جذب کند.» این جمله در آن زمان جنجال زیادی به پا کرد و به وضوح نشان داد داستان عبور از کالدرون از خیلی وقت پیش استارت خورده بود. بدتر از همه اینکه اوساگونا هم مثل بسیاری از دیگر خریدهای یحیی کارایی چندانی نداشت و به یک نقطه منفی در کارنامه او تبدیل شد.

خود من هم بخشی از پروژه نابودی پرسپولیس هستم

این جمله یحیی گل‌محمدی این روزها در فضای مجازی بسیار تکرار می‌شود؛ یک اظهارنظر خیلی عجیب که مشخص نیست روی چه حسابی بر زبان سرمربی پرسپولیس جاری شد. گل‌محمدی آبان پارسال لابه‌لای غرولندهای همیشگی‌اش گفت: «همه می‌دانند که بعد از ۵دوره قهرمانی جلوی تیم سنگ‌اندازی زیادی می‌شود و دوست ندارند این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد. امیدوارم اشتباه کنم، ولی شاید خود من هم یکی از پروژه‌ها برای شکست و نابودی پرسپولیس باشم. امیدوارم این اتفاق نیفتاده باشد و اشتباه کنم.» هیچ‌کس نفهمید منظور یحیی چه بود. یعنی وزارت ورزش او را آورده که پرسپولیس را نابود کند؟ یعنی سرمربی پرسپولیس در تمام طول این مدت با چنین ذهنیتی مشغول به‌کار بوده است؟ احتمال خوش‌بینانه هم این است که یحیی آنقدر پرگویی کرده و بهانه گرفته که این جمله بی‌معنا هم ناخواسته از دستش در رفته است. همیشه آدمی که زیاد حرف می‌زند، زیاد هم گاف می‌دهد.

من بیشتر از بازیکنان پول گرفتم

یکی از آخرین جملات جنجالی یحیی گل‌محمدی همین یک‌ماه پیش از دهان او خارج شد. سرمربی پرسپولیس طبق معمول مشغول انتقاد از مشکلات مالی بود که گفت: «فصل دارد تمام می‌شود و بازیکنان ما فقط حدود ۵۰درصد پول گرفته‌اند. البته خود من به‌خاطر نوع قراردادم بیشتر پول گرفته‌ام و حدود ۶۵درصد دریافتی داشته‌ام.» این جمله بسیار عجیب بود، چرا که سرمربیان معمولا رویکرد متفاوتی دارند و همه تلاش‌شان را می‌کنند تا ابتدا بازیکنان به منابع مالی دسترسی داشته باشند. بازیکنی که بداند مربی‌اش برای او فداکاری می‌کند، با توان مضاعفی می‌جنگد، اما وقتی فوتبالیست حس می‌کند سرمربی بیشتر از هر کس دیگری به فکر خودش است، داستان عوض می‌شود. شاید بخشی از افول انگیزشی این فصل سرخ‌ها هم ریشه در همین موضوع داشته باشد. آیا جنگجویی و انرژی و توان این روزهای بازیکنان پرسپولیس، مثلا با دوران برانکو قابل‌مقایسه است؟

کد خبر 677486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    3 16
    به لطف عمو مسعود قهرمان میشدی امسال کل جهان اینو فهمیدند