به تازگی خبرهایی مبنی بر توافق اولیه ایران خودرو و مرسدس بنز برای آغاز مجدد تولید مرسدس بنز کلاس E در ایران خودرو منتشر شده است.

مرسدس بنز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خودرو بانک به تازگی خبرهایی مبنی بر توافق اولیه ایران خودرو و مرسدس بنز برای آغاز مجدد تولید مرسدس بنز کلاس E در ایران خودرو منتشر شده و در ادامه حضور دو دستگاه کلاس E در غرفه ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ این حواشی را بیش از گذشته گسترش داد. به همین دلیل خبرنگار به سراغ این غرفه رفت و از مسئولین ستاره ایران در غرفه ایران خودرو در مورد این شایعات سوالاتی پرسید. سوالاتی که جواب آن کاملاً اخبار گذشته در مورد تولید مجدد مرسدس بنز در ایران خودرو را پاسخ داد.

 مرسدس بنز به ایران بازمی گردد؟ | تصاویر دیدنی از ۲ دستگاه مرسدس بنز جذاب در نمایشگاه خودرو تهران

مسئولین غرفه ستاره ایران در مورد تولید مجدد مرسدس بنز در خط تولید ایران خودرو اعلام کردند که چنین مکاتبه ای بین ایران خودرو و مرسدس بنز صورت نگرفته و اصلاً چنین صحبتی بین دو خودروساز صورت نگرفته و چنین اخباری را تکذیب کردند. اما در مورد حضور دو دستگاه مرسدس بنز کلاس E در غرفه ایران خودرو که در حقیقت این شایعات را بیش از گذشته تایید کرد گفتند که ستاره ایران از شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو است و همانند تمامی زیرمجموعه های این شرکت، ستاره ایران نیز در این غرفه حضور دارد و مرسدس بنز های موجود در این غرفه تنها بخشی از محصولات این شرکت در زمان باز بودن واردات خودرو هستند و فعلاً صحبت و یا توافقی در مورد تولید مجدد مرسدس بنز در ایران خودرو مطرح نیست.

 مرسدس بنز به ایران بازمی گردد؟ | تصاویر دیدنی از ۲ دستگاه مرسدس بنز جذاب در نمایشگاه خودرو تهران

به گزارش همشهری آنلاین، کمپانی دایملر - بنز، با نام رسمی مرسدس بنز در سال ۱۹۲۶ پایه‌گذاری شد. این کمپانی نتیجه تلفیق دو شرکت خودروسازی که خود از اولین شرکت‌های خودروسازی بنزینی در جهان به حساب می‌آیند یعنی شرکت دایملر - موتورن - گیزلشافت یا به اختصار دی ام جی و شرکت بنزاند سی است. شرکت اول در سال ۱۸۹۰ توسط گاتلیب دایملر و ویلهم میباخ پایه‌ریزی شد. محل این شرکت واقع شده در ناحیه کن استات شهر اشتوتگارت آلمان  بود. این شرکت نخستین کالاسکه با پیشران درون سوز را اختراع نمود که تاریخ‌نویسان کمپانی مرسدس بنز از آن به عنوان کالاسکه بدون اسب یاد می‌کنند. اندکی بعد شرکت دی ام جی نخستین اتومبیل چهار چرخ را با پیشران چهارضرب را تولید کردند و توانستند اولین خودروی خود را یک سال بعد وارد عرصه فروش کنند. این شرکت تا سال ۱۹۰۰ یعنی اندکی بعد از درگذشت دایملر به کار خود پایان داد.

شرکت دوم یا بنزاند سی در سال ۱۸۷۱ توسط کارل بنز در شهر منهیم پایه‌گذاری شد. کارل بنز موفق شد در سال ۱۸۸۵ اولین اتومبیل خود را با پیشران درون‌سوز تولید کند و توانست آن را در سال ۱۸۸۶ به عنوان یک اتومبیل سه چرخ به ثبت برساند که نام آن موتور واگن بنز بود. بنز اولین خودروی خود را در سال ۱۸۸۸ به فروش رساند.

 مرسدس بنز به ایران بازمی گردد؟ | تصاویر دیدنی از ۲ دستگاه مرسدس بنز جذاب در نمایشگاه خودرو تهران

ستاره سه پر برند نشان‌دهنده تسلط بر آسمان، زمین و دریا است که نمایانگر این است که می‌توانند برای هر قسمت محصولی تولید کنند و آن جا را به تسخیر خود درآورند. در ابتدا آرم برند تنها شامل ستاره بود که بر روی خودروهای دایملر دیده میشد اما نشان فعلی آن که حلقه‌ای ستاره‌ای را دربر می‌گیرد در سال ۱۹۳۷ طراحی شد.

کد خبر 677449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha