ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه در گفت‌وگو با همشهری آنلاین می‌گوید در شرایط کنونی در بازار لوازم صوتی و تصویری و موبایل کالا به وفور موجود است و کمبودی برای عرضه وجود ندارد اما به دلیل قیمت‌های بالا، تقاضا پایین است و بازار در حالت رکود به سر می‌برد.

درستی

همشهری آنلاین- مرضیه ثمره‌حسینی: «ابراهیم درستی»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه، در گفت‌وگو با همشهری آنلاین در مورد وضعیت بازار موبایل بیان می‌کند: «در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ واردکننده در این بازار فعال هستند و نیاز بازار را تامین می‌کنند. بر این اساس، بازار در شرایط کنونی مملو از کالاست و هیچ کمبودی وجود ندارد.»

درستی در مورد قیمت گوشی‌های تلفن همراه هم می‌گوید: «بازار موبایل و تبلت و لپ‌تاپ کاملا به قیمت ارز وابسته است و در این میان تنها چیزی که می‌تواند قیمت‌ها را کاهشی کند تثبیت قیمت دلار است.» نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران در مورد اقبال مردم به بازار موبایل می‌افزاید: «۷۵ درصد سهم بازار موبایل کشور به موبایل‌های زیر ۷ میلیون تومان اختصاص دارد و تنها ۲۵ درصد در اختیار موبایل‌های گران‌قیمت است. با این حال چون موبایل یک کالای وارداتی است و بیشتر از ۹۰ درصد گوشی‌های همراه وارداتی است، قیمت‌ها بر مبنای نرخ دلار تعیین می‌شود. بر این اساس در حال حاضر قیمت‌ها گران است و به دلیل کاهش تقاضا، بازار موبایل در حالت رکود به سر می‌برد که امیدواریم با تثبیت نرخ ارز و بهبود وضعیت معیشت مردم بازار موبایل رونق پیدا کند.»

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری در مورد وضعیت بازار لوازم صوتی و تصویری نیز می‌گوید: «خوشبختانه در حال حاضر سهم عمده بازار لوازم صوتی و تصویری و قطعات جانبی آن در اختیار تولیدکنندگان داخلی است و کیفیت تولیدات داخلی هم نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است.» درستی در مورد وضعیت عرضه و تقاضا در این بازار هم می‌افزاید: «ما الان تولید داخلمان کاملا جوابگوی نیاز بازار است و کالا به وفور وجود دارد و سهم واردات در این بخش کم است.» نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران در پاسخ به اینکه تورم عمومی چه تاثیری بر این بازار به ویژه بازار تلویزیون در روزهای آینده خواهد گذاشت؟ می‌گوید: «امروز قیمت لوازم صوتی و تصویری نسبت به تورم موجود، متعادل و مناسب است چون تولیدات داخلی است و مقرون به صرفه است. بیشترین تقاضا هم برای تلویزیون‌های ۳۲ تا ۴۲ اینچ است. در مورد وضعیت بازار به خصوص بازار تلویزیون انتظار افزایش آنچنانی قیمت‌ها را نداریم و پیش‌بینی می‌شود که بازار افق روشن‌تری به خود ببیند چون تولیدکنندگان داخلی برای تولید وقت می‌گذارند و هر روز در حال ارتقای کیفیت محصولات خود هستند. البته در بحث خدمات پس از فروش به تولیدکنندگان داخلی نقد وارد است. انتظار می‌رود آنها سرویس خدمات‌دهی خود را هم افزایش دهند تا مردم بیشتر به خرید کالای داخلی اقبال نشان دهند و به این صورت ارزبری هم اتفاق نیفتد.»

کد خبر 677312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha