یکشنبه ۷ آبان ۱۳۸۵ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جایزه کتاب سال شهرداری نیمه دوم سال جاری در هشت رشته برگزار شده و به نفرات اول هر رشته یک دستگاه آپارتمان، معادل 60 میلیون تومان اهداء می‌شود.

فریدالدین حدادعادل، مشاور امور نشر سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران  با اعلام این خبر گفت:جایزه کتاب سال شهرداری در بهمن ماه یا دی ماه سال جاری برگزار می‌شود. جایزه کتاب سال در هشت رشته در سال 84 برگزار می‌شود.

وی به فارس گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران فراخوان ارسال آثار را به نویسندگان، ناشران ارائه داده و آثار بعد از ارسال داوری می‌شوند.

وی با امتناع از معرفی اسامی داوران، درباره نحوه گزینش آثار و داوری بیان داشت: اسامی داوران در پایان اعلام می‌شود. گزینش و داوری نیز نسبت که کتاب سال جمهوری اسلامی ایران سخت‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به جوایز گفت: برترین‌های هشت رشته مشخص خواهد شد و به نفرات اول هر رشته یک دستگاه آپارتمان، معادل 60 میلیون تومان اهدا می‌شود.

جایزه کتاب سال شهرداری که برای اولین بار در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود از جمله جایزه‌هایی است که هدیه بسیار بالایی دارد و در این جایزه تمام نویسندگان، مترجمان و ناشران می‌توانند شرکت کنند.

یش از این علی عسگری، رئیس سازمان فرهنگی -هنری شهرداری تهران نیز با اعلام این خبر گفته بود که این جایزه سالانه به هفت رشته تاریخ معاصر، کودک و نوجوان، تمدن ایران و اسلام، رمان، تهران‌شناسی، معماری شهری و جامعه‌شناسی شهری اختصاص دارد.
وی یادآور شده بود که امسال به خاطر یک‌صدمین سال مشروطه، توجه ویژه به این بخش خواهیم داشت.

این تصمیم در پی سیاست‌های نوین سازمان فرهنگی هنری و نیز جهت‌دهی به آثار منتشر شده در حیطه‌های مختلف شهروند محوری لحاظ شده است.

ترغیب و تشویق اهالی فرهنگ و اعتلای هدفمندی آثار در جهت گسترش موضوعات مرتبط با شهروندان از دیگر چشم‌انداز‌های انتخاب کتاب برتر سال است.

کد خبر 6772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز