جمعه ۱۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

گروه سیاسی: برخی نمایندگان مجلس درصددند تا با ارائه طرحی که پیش از این در مجلس هفتم ناکام مانده بود، تعطیلات رسمی کشور را کاهش دهند

به گزارش همشهری، هرچند طرح کاهش تعطیلات رسمی کشور در دوره‌های مختلف مورد توجه نمایندگان به‌ویژه در دوره هفتم مجلس قرار گرفت، اما به‌دلیل برخی مسائل از جمله رسانه‌ای شدن این طرح پیش از تصویب آن در کمیسیون‌های مربوط در مجلس، طرح مذکور مسکوت گذاشته شد.

روز پنجشنبه یکی از نمایندگان و اعضای هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران از احیای پیگیری این طرح در مجلس هشتم خبر داد و اعلام کرد که براساس این طرح 5 یا 6روز از تعطیلات کشور در آینده‌ای نزدیک حذف خواهد شد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی در حاشیه دیدار نمایندگان روحانی مجلس گفت: تعطیلات رسمی در کشور ما نسبت به دیگر کشورها بسیار زیاد است و مجلس با بررسی این طرح به‌دنبال کاهش تعطیلات غیرضروری در کشور است.

به گزارش فارس، وی همچنین اظهار داشت: قطعا در بررسی طرح کاهش تعطیلات، تعطیلی روزهایی که به‌عنوان نمادی از اسلام شناخته می‌شوند، همانند عید غدیر، قربان یا روزهایی که مراسم‌های ملی در آن برگزار می‌شود، حذف نخواهد شد.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: روزهایی از تعطیلات وجود دارد که نه نماد تشیع است و نه توجه خاصی به آن می‌شود و از این روزها استفاده مطلوبی نمی‌شود که باید تعطیلی چنین روزهایی حذف شود.

وی گفت: امام خمینی ره  نیز 15خرداد را تعطیل نکردند و فقط اعلام داشتند که این روز، روز عزای ملی است و حتی در 29 اسفند نیز که روز ملی شدن صنعت نفت نامیده شده است، مردم باید به کار و کوشش بپردازند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی هم در گفت‌وگو با همشهری با تاکید بر نقش زیانبار تعطیلات بیش از حد بر چرخه توسعه کشور و لزوم کاهش این آثار، از بررسی طرح کاهش تعطیلات رسمی کشور در کمیسیون اجتماعی خبر داد. 

رضا رحیمی نسب با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: این طرح در حال حاضر در حد پیشنهاد و بررسی است و امیدواریم در اولین فرصت جزئیات بیشتری از این طرح ارائه شود. 

جواد آرین‌منش، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی نیز با اشاره به پیگیری طرح کاهش تعطیلات رسمی در مجالس گذشته به‌ویژه دوره هفتم، رسانه‌ای شدن این طرح را پیش از تصویب در کمیسیون مربوطه و جنجال‌های ایجاد شده به‌دلیل اطلاع‌رسانی ناصحیح و غیرشفاف را در این خصوص، دلیل از دستور خارج شدن این طرح دانست.

نماینده مردم مشهد در مجلس درگفت‌وگو با همشهری همچنین با اشاره به پایین بودن میزان بهره وری در ساعات کار در دستگاه‌ها و نهادهای به‌ویژه دولتی اظهار داشت: در گام نخست باید بهره‌وری را در دستگاه‌های دولتی ارتقا دهیم که البته کاهش تعطیلات رسمی نیز که در کشور ما نسبت به دیگر کشورها بسیار بالاست، می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

کد خبر 67702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز