منابع نظامی غربی می‌گویند ولادیمیر پوتین آنقدر به طور شخصی در جنگ اوکراین درگیر شده است که تصمیمات عملیاتی و تاکتیکی «در سطح سرهنگ و سرتیپ» را می‌گیرد.

Putin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این منابع می‌گویند رئیس‌جمهور روسیه به تعیین حرکت نیروهای روسی در منطقه دونباس در شرق اوکراین کمک می‌کند که هفته پیش با مقاومت سخت نیروهای اوکراینی برای عبور از یک رودخانه استراتژیک روبرو شدند.

این منابع افزودند که پوتین از نزدیک با ژنرال والری گراسیموف، فرمانده نیروهای مسلح روسیه کار می‌کند و این برخلاف ادعاهای هفته پیش اوکراین است که این فرماندهی نظامی به حاشیه رانده شده است.

این منبع آگاه با اشاره به نبرد در جریان در شرق اوکراین گفت: «به نظر ما پوتین و گراسیموف در تصمیم‌گیری تاکتیکی در سطحی که معمولا انتظار می‌رود بوسیله یک سرهنگ یا سرتیپ انجام شود، دخالت دارند.»

هفته پیش منابع غربی بر اساس تحلیل عکس‌های ماهواره‌ای گزارش کردند که تلاش نیروهای روسی برای عبور از رودخانه «سیورسکی دونتس» در بیلوهوریوکا به تخریب بیش از ۷۰ وسیله نقلیه آنها و از دست رفتن دست کم تجهیزات یک گردان منتهی شده است.

روسیه در ۲۴ ساعت گذشته به گلوله‌باران مواضع خط مقدم در منطقه دونباس پرداخته است، در حالی که جنگ بیش از پیش بر «سورودونتسک»، شرق‌ترین شهر اوکراین که هنوز پس از ۱۱ هفته جنگ در کنترل  نیروهای اوکراینی است، متمرکز شده است.

نیروهای روسی دارند به تدریج حمله‌ای به شهر سورودونتسک، شهری صنعتی با جمعیت ۱۰۰۰۰۰ نفر پیش از جنگ سازمان می‌دهند، در حالیکه به نظر می‌رسد محاصره گسترده‌تر نیروهای دفاعی اوکراین در دونباس هنوز به ثمر نرسیده است.

مقامات اوکراینی همچنین می‌گویند نیروهای اوکراینی توانسته‌اند به عقب راندن نیروهای روسی از شهر خارکف دومین شهر بزرگ این کشور ادامه دهند و نیروهای روسی بر حفظ مواضع خود و جلوگیری از پیشرفت نیروهای اوکراینی به سوی مرز متمرکز شده‌اند.

رودخانه «سیورسکی دونتس» اکنون به طور فزاینده‌ای به خط جداکننده دو طرف جنگ در منطقه دونباس- یعنی مجموعه مناطق دونتسک و لوهانسک و منطقه اطراف خارکف به سوی شمال- بدل شده است.

کد خبر 676977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha