رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نسبت به قطع احتمالی آب در بوستان‌های جنگلی تهران به دلیل کم‌آبی ابراز نگرانی کرد و از وزارت نیرو خواست که امسال آب بوستان‌های جنگلی را قطع نکند.

پارک جنگلی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری درباره آخرین وضعیت آبی در شهر تهران با توجه به کاهش بارش‌های جوی، گفت: همه‌ دستگاه‌های اجرائی باید نسبت به این مسئله دغدغه داشته باشند، قبل از بحران دست به پیشگیری بزنیم و  باید نسبت به کاهش مصرف آب اقدام کنیم.

بخشی از گفتگوی پیرهادی با خبرگزاری ایلنا را بخوانید:

*آب مورد نیاز فضای سبز شهر تهران نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد. با توجه به کمبود آب، وزارت نیرو  نمی‌خواهد تا در برخی از بوستان‌های جنگلی دسترسی به آب را مهیا کند، این اقدام ممکن است به خشکی برخی از درختان منجر شود.

* تقاضا دارم وزارت نیرو برای این موضوع یک فکر جدی کند تا منجر به خشک شدن برخی از درختان در فصل تابستان نشود. این مطالبه جدی ما در تهران است. با این حجم از آلودگی اگر درختان آن نیز بخواهند دچار خشکی شوند، فاجعه رخ می‌دهد. این اقدام ممکن است شامل حال برخی از بوستان‌های جنگلی شود. تعامل خیلی خوبی بین شورای شهر و مجموعه آب و فاضلاب وجود دارد و برای سال‌های آینده یکی از اقداماتی که با مجموعه آب و فاضلاب انجام می‌دهیم ایجاد ظرفیت‌هایی در بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی است که در سال‌های بعد این اتفاق رخ ندهد.

*ما تنها نگران امسال هستیم، گمان می‌کنم در سال‌های بعد با تعاملی که بین شورای شهر و وزارت نیرو وجود دارد این موضوع حل شود. کارهای خوبی در شهرداری تهران بمنظور صرفه جویی مصرف آب انجام شده اما این یک عزم جدی برای حل این مشکل نیاز است.

*( درباره آخرین وضعیت آبی در پارک جنگلی چیتگر با توجه به آتش سوزی‌هایی که در سال ۹۹ در آن رخ داد.) در یک مقطعی قطعی آب صورت گرفت و چنین موضوعی پیش آمد. از وزارت نیرو تقاضا دارم آب بوستان‌های جنگلی را قطع نکنند. باید امسال را سپری کنیم تا برای سال بعد و با تفاهم‌هایی که در حال انجام هستیم مشکلات حل شود.

کد خبر 676844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha