ستاره آمریکایی از قهرمانی شهرداری گرگان در لیگ بسکتبال و آینده خود برای ادامه با این تیم گفت.

پری پتی

همشهری‌آنلاین - جواد نصرتی: پری پتی، ستاره آمریکایی شهرداری گرگان با کمک به این تیم برای کسب دومین قهرمانی متوالی در لیگ بسکتبال ایران، به اسطوره این شهر بسکتبال‌دوست تبدیل شده است. سال گذشته، ‌پرتاب بلند او در آخرین ثانیه مسابقه با مهرام، بازی را به وقت اضافه برد و درنهایت گرگانی‌ها برای نخستین بار قهرمان لیگ شدند. آن پرتاب، پتی را در سراسر ایران و حتی فراتر از آن معروف کرد. او اما فراتر از آن پرتاب، بازیکنی بسیار تأثیرگذار برای گرگانی‌ها بوده و امسال هم با عملکرد درخشانش آنها را دوباره قهرمان لیگ ایران کرد. پتی، همیشه با احترام درباره رقبایش حرف می‌زند و از سال ۲۰۱۸ تا حالا، کاملا با فرهنگ ایرانی درآمیخته است. او کمی فارسی صحبت می‌کند و حتی در مصاحبه با ما هم برخی کلمات را به فارسی گفت تا بر اهمیت آنها تأکید کند. نام پوینت‌گارد آمریکایی، همین حالا هم با تاریخ بسکتبال گرگان پیوند خورده و مردم این شهر، با او همچون یک اسطوره برخورد می‌کنند. او گفته است که از زندگی در گرگان کاملا لذت می‌برد و برخورد هواداران در استادیوم و خارج از آن، او را سر کیف می‌آورد. بعد از قهرمانی شهرداری گرگان در لیگ برتر پری‌پتی کنار هواداران این تیم حرکات موزون ایرانی انجام ‌داد و مهارت زیادی هم در این کار پیدا کرده‌است و حرکات او به حرکات گرگانی‌ها نزدیک است. در ویدئوهای دیگری که از پتی در فضای مجازی منتشر شده است، او با لذت چای نبات می‌خورد و کاملا درست کلمات «چای نبات» را تلفظ می‌کند. به‌نظر می‌رسد بعد از چند سال زندگی در ایران، پتی چیزهای زیادی درباره سبک زندگی و فرهنگ ایرانی یاد گرفته‌ است. 

*دوباره سهم مهمی در قهرمانی شهرداری گرگان داشتی و درست مثل سال پیش، عملکردت برای موفقیت این تیم حیاتی بود. درباره این دستاورد مهم چه احساسی داری؟

احساسی که دارم مثل خیال است، ‌درست مثل این است که در خواب هستم. مشخص کردن اهداف و دستیابی به آنها احساس لذت‌بخشی است. بسیار خوشحال و هیجان‌زده هستم. اینها خاطراتی هستند که برای همیشه با من و گرگان می‌مانند.

*شما موفق شدید کار را در بازی چهارم فینال تمام کنید. سطح فینال امسال را چطور دیدی؟

رقابت در سطح بالایی بود. ذوب‌آهن به‌عنوان یک‌تیم، خوب بازی کرد. آنها بازیکنان بااستعدادی دارند. این تیم همچنین سازماندهی و مربی بسیار خوبی هم دارد. بازی با آنها اصلا آسان نبود. بازی‌های فینال سخت و فیزیکی بود. ما کمی از آنها بهتر بودیم و خوشحالم که موفق شدیم برنده فینال باشیم.

*در مقایسه با سال گذشته، قهرمانی در لیگ آسان‌تر بود یا سخت‌تر؟

من فکر می‌کنم این فصل کمی سخت‌تر از سال پیش بود. فصل گذشته ما تا بازی‌های فینال حتی یک بازی هم بازنده نبودیم. اما امسال لیگ رقابتی‌تر بود. بازیکنان ایرانی به سختی تمرین می‌کنند و هر تابستان تلاش زیادی می‌کنند تا بهتر و بهتر شوند. امسال بازیکنان مهم بیشتری در لیگ داشتیم و تیم‌ها تعادل بیشتری داشتند.

*امسال هواداران اجازه داشتند که برای دیدن بازی‌های سری فینال به ورزشگاه بیایند. این اتفاق خوبی هم برای تیم‌ها و بازیکنان، و هم برای بسکتبال بود. تو مشخصا ارتباط بسیار خوبی با گرگانی‌ها داری. بردن چهارمین بازی فینال و قهرمان شدن در مقابل هواداران چه حسی داشت؟

واقعا حس شگفت‌انگیزی بود. هواداران یک بخش کلیدی از بسکتبال هستند. آنها انرژی زیادی به ما می‌دهند و این توانایی را دارند که به یک تیم کمک کنند تا برنده شود. اما بردن در مقابل آنها بخشی از برنامه بود. من آمده بودم که جلوی هواداران گرگان بازی کنیم و درحالی‌که آنها در استادیوم هستند قهرمان شویم. من فکر می‌کردم و امیدوار بودم که بازی‌ها در استادیوم گرگان باشد، اما به هرحال ما برنده شدیم. هواداران موفق شدند قهرمانی را حس کنند و بخشی از آن باشند. این اتفاق برای تیم‌ها و هواداران بسیار خوب بود. من عاشق هواداران هستم.

*تو همین حالا هم به یک الگو در گرگان تبدیل شده‌ای. هواداران بسکتبال و تمامی‌ گرگانی‌ها دوستت دارند. حتی فراتر از آن، تو یکی از معروف‌ترین بسکتبالیست‌ها در ایران هستی. هواداران چه نقشی در پیشرفت تو دارند؟ آنها چقدر برای تو مهم هستند؟

همانطور که قبلا گفتم، آنها انرژی زیادی به من می‌دهند. اینکه می‌دانم آنها چقدر عاشق بسکتبال گرگان هستند و چه شور و احساساتی دارند، باعث می‌شود که بخواهم ببریم و ببریم و ببریم. گاهی بسکتبال مثل یک شغل روزمره می‌شود. منظورم این است که گاهی شما نمی‌خواهید به هر دلیلی به‌کار بروید. اما وقتی که صدای هواداران و شعارهای آنها را در استادیوم می‌شنوم، تقریبا هر چیزی که خارج از بسکتبال است را فراموش می‌کنم. هواداران باعث می‌شوند من سخت‌تر تلاش کنم و همیشه در بهترین حالت خودم باشم. چون هرگز نمی‌خواهم آنها را ناامید کنم. این نشان می‌دهد که آنها چقدر برای من مهم هستند.

*و به ما درباره آینده بگویید. آیا سال بعد هم در گرگان خواهید بود؟ و آیا به این فکر می‌کنی که برای مدت طولانی‌تری در ایران بمانی؟

واقعا نمی‌دانم که آینده چه خواهد شد. قرارداد من هم‌اکنون به پایان رسیده اما امیدوارم گرگان و من بتوانیم همه‌چیز را درست کنیم تا من بتوانم به اینجا برگردم و دوباره بازی کنم. پدرم همیشه به من می‌گفت: «اگر چیزی نشکسته تعمیرش نکن» به این معنی که اگر چیزی درست است و کار می‌کند به حال خودش رهایش کنم تا به کارش ادامه بدهد. ارتباط بین پری پتی و گرگان هم‌اکنون به خوبی کار می‌کند. امیدوارم همه‌چیز مرتب باشد تا بتوانیم دوباره در فصل بعد هم کنار هم باشیم... 

*نظرت درباره زندگی در ایران و به‌خصوص گرگان چیست؟

زندگی در اینجا برای من عالی است. کمی طول کشید تا به آن عادت کنم و از قوانین و محدودیت‌های مختلف سر در بیاورم. اما بعد از مدتی همه‌چیز عادی شد. تلاش می‌کنم که فرهنگ را در آغوش بگیرم و زمانی که وقت دارم هر چیزی را که می‌توانم یاد بگیرم. تمام غذاها را امتحان می‌کنم، با آدم‌های جدید آشنا می‌شوم و کمی زبان یاد می‌گیرم. احساس می‌کنم که اگر این کارها را نکنم حوصله‌ام سر می‌رود و زندگی در اینجا برایم سخت خواهد شد و فصل ۷ تا ۸ ماهه بسکتبال به‌اندازه ۲ تا ۳ سال برایم می‌گذرد. زندگی در گرگان معرکه است. همه اینجا پیگیر بسکتبال هستند چون عاشق آن هستند. من مدام با هواداران عکس می‌گیرم، به آنها امضا می‌دهم و با آنها صحبت می‌کنم. اینجا اصلا وقتش را ندارم که ناراحت و غمگین باشم. هر وقت که بیرون می‌روم مردم می‌خواهند با من عکس بگیرند و از من خیلی تعریف می‌کنند و چیزهای خوبی درباره من می‌گویند. من واقعا در این مواقع می‌فهمم چقدر خوش‌شانس هستم که چنین کاری دارم و روی زندگی افراد بسیار زیادی اثر مثبت می‌گذارم.

*و حرف آخر؟

به افتخار گرگان و ایران و فصل معرکه‌ای که داشتیم. واقعا خوش‌شانس هستم که بخشی از فرهنگ اینجا هستم و این کشور را تجربه می‌کنم. امیدوارم فصل بعد همگی را دوباره ببینم.

کد خبر 676525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha