امام جمعه موقت تبریز گفت: در حال حاضر دشمن سعی دارد مردم را مقابل روحانیت قرار دهد و در مرحله بعد تلاش می‌کند تا روحانیت عصبانی شود و در مقابل مردم بایستند که این خواب دشمنان تعبیر نخواهد شد، چرا که روحانیت در مکتب بزرگی تربیت یافته‌ و همیشه در کنار مردم بوده است.

احمد مطهری‌ اصل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌ اصل روز جمعه ۲۳ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: ۱۵ شوال سالروز شهادت مجاهد بزرگ اسلام حضرت حمزه عموی پیامبر(ص) است که ایشان بسیار شجاع و با بصیر بود که در راه اعتلای اسلام از جان و مال خود گذشت. 

وی با بیان اینکه حضرت حمزه به قدری مورد احترام پیامبر(ص) و اهل بیت بودند که از گفتار ایشان می‌توان به شخصیت این مجاهد اسلام پی برد، بیان کرد: قبل از شهادت امام حسین(ع) در کربلا، لقب سیدالشهدا را پیامبر به حضرت حمزه موقع شهادت ایشان داده بودند.

حجت‌الاسلام مطهری، به موضوع لغو امتیاز تنباکو توسط میرزای شیرازی در سال ۱۲۷۰ شمسی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه میزرا با این اقدام خود ضمن لغو قانون مزبور، دیکتاتور را هم سر جایش نشاند، گفت: بر همین اساس در طول تاریخ شیعه، بیشترین و بالاترین هجمه دشمنان مربوط به روحانیت است، چون در طول تاریخ با ارتباط مردم و روحانیت این اجازه به استعمارگران داده نشده است که آنها هر کاری خواستند انجام دهند و دشمن به خوبی می‌داند مادامی که این پیوند ناگسستنی است هیچ کاری نمی‌تواند بکنند.

وی افزود: در حال حاضر دشمن سعی دارد مردم را مقابل روحانیت قرار دهد و در مرحله بعد تلاش می کند تا روحانیت عصبانی شود و در مقابل مردم بایستند که این خواب دشمنان تعبیر نخواهد شد، چرا که روحانیت در مکتب بزرگی تربیت یافته‌ و همیشه در کنار مردم بوده است. 

وی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع معلمان اشاره کرد و افزود: برخی از مطالب درسی در سطوح گوناگون مدارس غیر کاربردی هستند و وقت دانش آموزان را از انجام کارهای موثر می‌گیرد. باید در سریعترین زمان وارد عمل شد و تدبیر خاصی در این خصوص انجام داد.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: نکته بعدی در خصوص آموزش و پرورش این است که باید از بین رتبه‌های برتر کنکور اقدام به جذب معلم کنند تا شان مادی و معنوی معلمان حفظ شود.

وی همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران نیز اشاره کرد و افزود: امنیت شغلی یکی از بخش های مهم تاکیدات رهبری بود که تحقق این اصل با جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و نیز استفاده از تولیدات داخلی میسر می‌شود.

وی تاکید کرد: از مهم ترین اقدام در این حوزه، باید با قاچاق کالا مقابله شود تا تولیدات داخلی کارگران خودمان با کیفیت بیشتری به دست مردم برسد.

حجت الاسلام مطهری اصل، ادامه داد: البته همه کارگران و کارفرماها باید بدانند مردم همگی دوست دارند جنس ایرانی با کیفیت بخرند و نباید به بهانه تولید داخلی اهمیتی به کیفیت تولیدات نداده تا موجب نارضایتی مردم نشود.

امام جمعه موقت تبریز در پایان سخنان خود به برنامه های مختلف سلامت نیز اشاره کرد، و گفت: خدا را شاکریم که با تلاش جهادگران عرصه سلامت چه زمان قبل واکسیناسیون و چه بعد آن در همه حال در خدمت مردم بودند و حتی ماه‌ها به خانه‌هایشان نرفتند تا به مردم خدمت کرده و امروز آمار مرگ‌ومیر کرونا در کشور به حداقل برسد.

کد خبر 676184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    6 0
    لطفا توضیح دهید مکانیزم و ابزار این تلاش چگونه است.