جزیره تلوس یونان به پیاده‌سازی برنامه «به سوی صفر» نرخ بازیافت ۸۰ درصدی دارد که بالاترین نرخ بازیافت در جهان است.

جزیره تلوس یونان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایمنا، وزیر محیط زیست و انرژی یونان، کوستاس اسکرکاس، از جزیره یونانی تلوس بازدید کرد تا در ارائه برنامه "به سوی صفر" شرکت کند. هدف این برنامه، ایجاد مدل جدیدی از مدیریت یکپارچه زباله جامد است. به طور خاص، پروژه "به سوی صفر" دنبال به حداکثر رساندن بازیافت و بازیابی مواد، بستن دائمی محل‌های دفن زباله و تبدیل تلوس به اولین جزیره سبز جهان با زباله‌های خانگی صفر است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، اگرچه شهرداری تلوس پروژه "به سوی صفر" را تنها چند ماه پیش در دسامبر ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد، اما تاکنون شاهد نتایج چشمگیر بوده است.

بر اساس این برنامه، واحدهای تجاری و سایر ساختمان‌های شهرداری میزبان زباله‌دان‌های ویژه‌ای شده‌اند. شهرداری از ساکنان خواسته است تا زباله‌ها را به سه دسته مجزا دسته‌بندی کنند: زباله‌های زیستی، مواد قابل بازیافت و مواد غیرقابل بازیافت.

جزیره‌ای که بالاترین نرخ بازیافت زباله در جهان را دارد

پسماندهای دورریخته شده به محل‌های تفکیک ویژه منتقل می‌شوند، جایی که مواد به دسته‌های متفاوت تقسیم و برای بازیافت آماده می‌شوند. به این ترتیب، این جزیره با موفقیت نرخ بازیافت خود را به ۸۰ درصد افزایش داده است.

به لطف این برنامه، شهرداری نه‌تنها موفق به دستیابی به نرخ بالای بازیافت شده است، بلکه به ساکنان خود در مورد اصول اقتصاد دایره‌ای آموزش می‌دهد. علاوه بر این، جزیره تلوس در دستیابی به هدف یونان در سال ۲۰۳۰، که شامل کاهش محل دفن زباله تا ۱۰ درصد و افزایش بازیافت تا ۶۰ درصد است، مشارکت دارد.

وزیر محیط زیست و انرژی یونان، کوستاس اسکرکاس در رابطه با این برنامه گفت: بار دیگر، تلوس زیبا پیشگام است، زیرا اکنون جزیره‌ای با بالاترین نرخ بازیافت در جهان است. با استفاده از این برنامه، تلوس می‌تواند نمونه درخشانی برای تمام جزایر کوچک کشور ما باشد که به دلیل دوری از یونان مرکزی و بار ناشی از جریان‌های توریستی در تابستان با چالش‌های بزرگی در مدیریت زباله مواجه هستند.

کد خبر 676159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha