دادستان عمومی و انقلاب یاسوج در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که بنا بر اطلاعات موثق، شبکه دشمنان معاند و ضد انقلاب با تلاش حداکثری سعی در برجسته کردن تبعات اولیه و ناموفق جلوه دادن اقدامات دولت و تحریک مردم به اغتشاش و تجمعات خیابانی دارند و با توجه به هوشیاری دستگاه‌های امنیتی، شبکه‌ای در استان شناسایی و دستگیر شدند.

سیدعلی ملک حسینی

به گزارش همشهری آنلاین، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تجمع معلمان و برخی دستگیری‌ها توضیحاتی ارایه کرد. متن توضیحات سید علی ملک حسینی  به شرح زیر است:

باسمه تعالی

ضمن ادای احترام به مردم عزیز استان کهگیلویه و بویراحمد، در خصوص وقایع روز جاری به عرض می‌رساند با توجه به اقدامات اقتصادی دولت و حذف ارز ترجیحی، بنا بر اطلاعات موثق شبکه دشمنان معاند و ضد انقلاب با تلاش حداکثری سعی در برجسته کردن تبعات اولیه و ناموفق جلوه دادن اقدامات دولت و تحریک مردم به اغتشاش و تجمعات خیابانی دارند و با توجه به هوشیاری دستگاه‌های امنیتی، شبکه ای در استان شناسایی و دستگیر شدند.

اولا از جامعه شریف فرهنگیان نبودند و ثانیا ضمن ارتباط با جریان نفاق، قصد داشتند تجمعات صنفی مانند تجمعات فرهنگیان را منحرف و به اغتشاشات خیابانی پیوند بزنند.

از سوی دیگر در روزهای گذشته فراخوانی برای تجمع فرهنگیان در ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در فضای مجازی باز نشر شده بود و تعدادی از معلمان تجمع مختصری در جلوی آموزش و پرورش داشتند که توسط نیروهای خدوم پلیس به ایشان اعلام شد این تجمع در شرایط کنونی ممنوع می‌باشد و اکثریت این عزیزان محل را ترک کردند.

لیکن متاسفانه تعدادی نیز با تمرد نسبت به دستور دلسوزانه پلیس همچنان قصد تجمع غیرقانونی داشتند و با رعایت مقررات جرایم مشهود و اختیارات پلیس بازداشت شدند.

در حال حاضر یکی از معاونان دادستانی مرکز استان با حضور در محل بازداشتگاه و پیگیری های لازم و همچنین تحقیقات اولیه پلیس، اقدامات قانونی لازم را انجام داده و ضمن توجیه و ارشاد این افراد در خصوص سوءاستفاده ضد انقلاب از تجمعات صنفی با طی تشریفات قانونی و اثبات بی‌گناهی آزاد خواهند شد. 

در پایان یادآور می‌گردد تمامی نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی هر یک به نوعی عضوی از جامعه فرهنگیان کشور هستند و تمام تلاش آنها به عنوان خادمان مردم صرفا جهت برقراری سلامت و امنیت پایدار بوده و ضمن احترام به مقام شامخ معلم و فرهنگیان عزیز، با چشمان باز و هوشیاری کامل اجازه سوءاستفاده ضد انقلاب از اعتراضات صنفی و ایجاد اغتشاش توسط نوچه های فریب خورده و ذلیل آنها در داخل کشور را نخواهند داد.

کد خبر 676056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 22
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 33
    اعدامشان کنید السلام
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    31 2
    فقط ربط ندهید به آمریکا . واسراییل و نگوید از آنطرف مرز آمدن اعتراض دارند و باید جواب آنها درست داده شود حق ب خورد فیزیکی ندارید
  • خخ IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    33 5
    عام چرا همچی را ربط میدید به اونطرف ازگشنگی وبیکاری داریم میمیریم والا شما ازدرد مردم هیج خبرندارید وضع خودتون خوبه ککتونم نمیگزه اصلن برا نفع خودتون اقواموتون قیمتا افزایش دادید
    • میم IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      3 24
      قیمتها واقعی شدند، از طرفی یارانه ها هم چند برابر شدند. چرا حرفی از افزابش یارانه نمی زنید؟!!! نکنه انتظار داشتی با چند برابر شدن یارانه ، هیچ تغییری در قیمت های کالاهای اساسی اتفاق نیفتد؟!!! در شرایطی که سونامی افزایش قیمت مواد غذایی در جهان به راه افتاده که بالطبع بر روی کشور ما هم تاثیر دارد.بعد از دو ماه با آمدن کالابرگ الکترونیک ، فیمتها بر اساس شهریور1400 محاسبه شده و مابه التفاوت فیمت بت قیمت های واقعی به صورت یارانه از طریق دولت به عروشنده پرداخت می شود.با تین طرح قدرت خرید قشر ضعیف به طور محسوسی افزابش یافته و دست رانت خواران از سودهای کلان قطع میشه.
  • ناشناس IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    27 3
    همه چیزرابه ضدانقلاب وشبکه های معاندربط میدهیددرحالی که مردم واقعادچارمشکلات شدیدمعیشتی هستند
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    5 22
    دولت کاره ای نیست این مردم هستند که قیمت ها رو با دید رسانه ای بالا میبرند کافیه سمت دارا یه مصاحبه کنند
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      2 1
      سمت دارها ، نه یک بار ، بلکه بارها و بارها مصاحبه کردند و توضیح دادند و این توضیحات ادامه داره.کسانی که دستشون از منافع ارز 4200 قطع شده ، شانتاژ می کنند.
  • طه IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 2
    مشکل شرایط کنونی ۸۰ درصد مردم و زیاده خواهان هستند.
  • رسول IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    8 1
    والا بخدا کارد به استخوان این مردم رسیده..وقتی میبینن که طرف در شعارهای انتخاباتی خودش یچی میگه و در عمل برعکس اون رو اجرا می‌کنه دیگه چه انتظاری میشه داشت از مردم که به مسئولان اطمینان کنن؟ چرا بجای درمان درد این مردم هرروز زخم میزنن بهش و نمک رو زخمشون میپاشن؟ این مردم گشنه‌ان.دیگه طاقت شرمندگی زن و بچه رو ندارن..فکر کردین فقط همین‌چند قلم جنس رو گرون کردین روی بقیه چیزا تاثیر نداره؟ صاحبخونه من دیشب اومده پول پیش و اجاره رو سه برابر کرده،میگه نمی تونی جور کنی خالی کن.شما بگین تکلیف چیه؟ فقط مرغ و نون و روغن گرون شده؟ بیخیال وجدانن
  • امین IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    4 6
    درسته گرانی هست اما فریب قرآن های سر نیزه را نخوریم
  • سعید IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 2
    دشمن داره تمام تلاش خودشومیکنه میدونه که اگر طرح این دولت موفق بشه دیگه انشاالله دست مفتخورها کوتاه میشه