در پی واریز یارانه های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی، تعداد محدودی از معترضان که یارانه به حساب آنها واریز نشده مقابل ساختمان سازمان هدفمندی یارانه ها تجمع کردند.

تجمع مقابل ساختمان هدفمندسازی یارانه ها

به گزارش همشهری آنلاین، این تجمع در حالی صورت گرفت که در روزهای اخیر برخی از شهروندان از عدم واریز یارانه کمک معیشتی گلایه کرده اند. همچنین شاهد هجوم متقاضیان معترض به تعیین دهک و همچنین جاماندگان یارانه کمک معیشتی به سامانه وزارت رفاه بودیم که موجب شد این سامانه با کندی مواجه شده و در بسیاری مواقع از دسترس کاربران خارج باشد.

واریز نشدن یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی اخیر، تعیین دهک و نیز اعتراض جاماندگان از یارانه مواردی بود که شمار محدود تجمع کنندگان مقابل ساختمان هدفمندسازی یارانه ها به آن معترض بودند.  این در حالی است که مسئولان مربوطه بارها بر حل این موارد و چگونگی پیگیری آنها و نیز دستور رئیس جمهوری در این باره اطلاع رسانی کرده اند. 

تصاویر تجمع مقابل ساختمان هدفمندسازی یارانه ها
 تجمع مقابل ساختمان سازمان هدفمندی یارانه ها - عکس: محمد عباس نژاد

چنانکه یک مقام آگاه نیز در این زمینه گفت: درصد بالایی‌ از کسانی که می‌گویند یارانه نگرفته‌ایم، احتمالا به خاطر مشکلات بانک مربوطه پیامک برایشان ارسال نشده است.

وی افزود: از سوی دیگر ‌تعداد اندکی از کسانی که یارانه برایشان واریز نشده است، در بررسی اخیر پایگاه رفاه ایرانیان که در فروردین امسال انجام شده ممکن است، از دهک‌ ۹ به دهک ۱۰ پردرآمدی منتقل شده باشند که یارانه به آنها پرداخت نمی‌شود، اما برای بقیه افراد در ۹ دهک درآمدی یارانه معیشتی واریز شده است.

وی این نکته را هم گفت: همان گونه که رئیس جمهور اعلام کرد فرصت اعتراض در سامانه حمایتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/faq/faq.html وجود دارد و مردم می‌توانند به مرور به این سامانه مراجعه کنند.

تصاویر تجمع مقابل ساختمان هدفمندسازی یارانه ها
 تجمع مقابل ساختمان سازمان هدفمندی یارانه ها- عکس: محمد عباس نژاد

این مقام آگاه در مورد کسانی که اصلا یارانه نگرفته‌اند گفت: همچنین سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها به نشانی https://www.hadafmandi.ir/ به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد که کسانی که یارانه نگرفته‌اند تقاضای خود برای قرار گرفتن در شمول یارانه‌بگیران ثبت کنند که اگر تقاضای آنها مورد موافقت قرار گرفت و شرایط لازم را داشتند، پس از آن یارانه دو مرحله‌ای برایشان واریز می‌شود.

همچنین بسیاری از شهروندان از دسترس نبودن سایت اعلامی از سوی وزارت رفاه گلایه ‌مندند و عنوان می کنند که موفق  به ورود و ثبت اطلاعات خود در این سامانه نمی شوند. این درحالی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هجوم جاماندگان از دریافت یارانه را دلیل این موضوع عنوان می کند درحالی که تنها معترضان به تعیین دهک باید به این سامانه  مراجعه کنند.

در عین حال سازمان هدفمندسازی یارانه‌ اعلام کرد که ثبت نام از متقاضیان جدید یارانه، از قلم افتادگان، جاماندگان و منصرفان دوره قبل نیز به‌زودی از طریق وب‌گاه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد.

تصاویر تجمع مقابل ساختمان هدفمندسازی یارانه ها
 تجمع مقابل ساختمان سازمان هدفمندی یارانه ها- عکس: محمد عباس نژاد

بنا بر اعلام این سازمان،‌ با تصمیات اتخاذ شده و بنا بر دستور رئیس جمهور متقاضیانی که به هر دلیلی از یارانه دوره‌های قبل محروم یا از ثبت نام یارانه جا مانده‌اند پس از طی مراحل ثبت نام و بررسی شرایط متقاضی در صورت واجد شرایط بودن مانند سایر مشمولان یارانه جدید نیز از این دو نوبت از یارانه بهرمند خواهند شد. 

تصاویر: همشهری آنلاین- محمد عباس نژاد

کد خبر 675803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 16
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    67 4
    تازه اول راهیم، شب دراز است و قلندر بیدار،
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    33 3
    کانادا تو دوران کرونا به هر کی سر کار نرفت ماهی ۲۰۰۰$ داد. حالا ما میخواهیم کمتر از ۲۰$ به افراد بدهیم چقدر امروز و فردا میکنیم
  • ایرانی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    11 0
    آخه از دهک ۹ به ۱۰ میرن ؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      9 1
      منظورشان با کسانی هستند که در ارزانی پراید خریدن . توی این مملکت هر کسی پول و پارتی و پراید داشت دیگه دهک نیست شهرک است