مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
۱ نفر

حتما می‌دانید که اولین قدم برای اینکه بخواهید وب سایت خودتان را راه‌اندازی کنید، خرید هاست و دامین است. تفاوتی ندارد که وب سایتتان با چه زبان برنامه نویسی طراحی شده است و یا از چه سیستم مدیریت محتوایی استفاده می‌کند؛ در نهایت نقطه شروع راه‌اندازی یک وب سایت، خرید هاست و ثبت دامنه است.

خرید هاست و دامین فراسو سامانه پاسارگاد

در این مقاله قصد داریم به بیان هر آن چیزی که لازم است پیش از خرید هاست و دامین به آن توجه کنید بپردازیم. خرید هاست و ثبت دامنه شاید در ظاهر کار ساده‌ای به نظر برسد؛ اما با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که نکته‌های بسیار مهمی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید.

نکات مهم ثبت دامنه

هنگام ثبت دامنه بهتر است به چند نکته بسیار مهم توجه کنید تا در آینده، ناخواسته دچار مشکل نشوید:

  1. دقت کنید که ترجیحا پسوند دات کام دامنه مورد نظرتان آزاد باشد. پسوند دات کام رایج‌ترین پسوند برای دامنه‌ها در جهان است و در تمامی مرورگرها با زدن دو کلید کنترل + اینتر، پسوند دات کام به نام دامنه وارد شده اضافه می‌شود. از آنجایی که اغلب نام‌های زیبا و معنادار با پسوند دات کام قبلا به ثبت رسیده‌اند، یافتن یک نام زیبا با این پسوند می‌تواند ارزش بسیار زیادی داشته باشد. اگر پسوند دات کام و دات آی آر هم‌زمان قابل ثبت باشند که دیگر عالی است؛ هر دو پسوند را باهم ثبت کنید تا خیالتان راحت باشد.
  2. اگر پسوندهای دات کام و دات آی آر برای دامنه مورد نظرتان قبلا ثبت شده‌اند، مشکلی نیست! در سال‌های اخیر تعداد بسیار زیادی پسوند جدید ارائه شده است که برخی از آن‌ها نیز جالب هستند و با اقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده‌اند. پسوندهایی مانند center ، agency ، academy ، website ، media ، blog ، photo و... از جمله پسوندهای جدیدی است که هنگام ثبت دامنه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  3. توجه کنید که شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی وب که قصد دارید ثبت دامنه خود را توسط آن شرکت انجام دهید، دامنه را با نام و مشخصات خود شما ثبت کند. از نظر تمامی مراجع جهانی، مالک دامنه شخصی است که آدرس ایمیل او به عنوان مالک دامنه وارد شده است. بنابراین بهتر است پیش از ثبت دامنه، از شرکت مورد نظر سؤال کنید و مطمئن شوید که مالکیت حقوقی دامنه متعلق به شما است.
  4. برخی بر این باور هستند که وجود کلمه کلیدی در نام دامنه موجب بهبود رتبه وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل خواهد شد و از نظر سئو این یک مزیت محسوب می‌شود. فارغ از درستی یا نادرستی این ادعا، باید بگوییم که در گذشته وجود کلمه کلیدی در نام دامنه یک امتیاز مثبت از نظر سئو محسوب می‌شد؛ اما در حال حاضر نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا این یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود یا خیر. اگر دامنه‌ای که انتخاب کرده‌اید شامل کلمه کلیدی مرتبط با زمینه فعالیتتان باشد که خب بهتر از نبودن آن است؛ زیرا در بدترین حالت ممکن هیچ تأثیری روی سئو ندارد و در بهترین حالت ممکن می‌تواند از نظر سئو یک امتیاز مثبت برای وب سایتتان محسوب شود.

نکات مهم خرید هاست

پس از بیان مهم‌ترین نکاتی که بهتر است هنگام ثبت دامنه مد نظر داشته باشید، اجازه دهید کمی هم در مورد خرید هاست صحبت کنیم و نکاتی را بیان کنیم که لازم است هنگام خرید هاست به آن‌ها توجه کنید.

  1. اولین نکته‌ای که لازم است هنگام خرید هاست به آن توجه کنید، لوکیشن سروری است که هاست شما بر روی آن میزبانی می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، تمامی اکانت‌های هاست که توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب ارائه می‌شوند بر روی یک یا چند سرور مختلف میزبانی می‌شوند. بر اساس لوکیشنی که سرور مادر در آن قرار دارد، سرعت بارگذاری وب سایت، پینگ و همچنین آی پی هاست شما نیز متغیر است. معمولا هاست ایران سرعت بالاتر و پینگ پایین‌تری نسبت به هاست اروپا و یا آمریکا دارد؛ اما طبیعتا به دلیل تحریم‌هایی که وجود دارد، برخی سرویس‌های خارجی روی هاست ایران ارائه نمی‌شود.
  2. سعی کنید از سرویس‌های هاست ارزان قیمت استفاده نکنید. برخی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سود، اقدام به میزبانی تعداد زیادی وب سایت بر روی یک سرور می‌کنند و این موجب کاهش کیفیت هاست خریداری شده می‌شود. بنابراین بهتر است به دنبال هاست ارزان نباشید و برای خرید هاست وب سایتتان هزینه کنید تا کیفیت بالایی دریافت کنید.
  3. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای راه‌اندازی وب سایتتان استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم از پلن‌های مخصوص هاست وردپرس که توسط شرکت‌های هاستینگ معتبر مانند فراسو سامانه پاسارگاد ارائه می‌شود استفاده کنید. پلن‌های هاست وردپرس معمولا برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه سازی شده‌اند و منابع بیشتری از سرور به اکانت‌های هاست وردپرس اختصاص داده می‌شود. به همین دلیل وب سایت شما از سرعت بالاتری هنگام بارگذاری برخوردار خواهد بود و دیگر با مشکلاتی مانند قطع دسترسی به سایت به دلیل مصرف بیش از حد منابع سرور مواجه نخواهید شد.

خدمات خرید هاست و دامین توسط شرکت‌های معتبری مانند فراسو سامانه پاسارگاد، ایران سرور، هاست ایران، پارس پک و... ارائه می‌شود که می‌توانید بر اساس پلن‌های ارائه شده توسط هر شرکت و بر اساس نیاز خود اقدام به خرید هاست دامنه مورد نظر کرده و وب سایتتان را راه‌اندازی کنید.

کد خبر 675391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha