بیل گیتس می‌گوید مردم از زندگی کردن با کووید-۱۹ خسته شده‌اند، اما هشدار داد که هنوز روزهای سختی ممکن است در پیش باشد.

Gates

به گزارش همشهری آنلاین به قنل از وب‌ام‌دی بیل گیتس در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز گفت:‌«ما هنوز در معرض این خطر هستیم که این پاندمی سویه‌ای تولید کند که  واگیرتر و کشنده‌تر از سویه‌های قبلی باشد. ایجاد چنین سویه‌ای چندان محتمل نیست و نمی‌خواهم آیه یاس بخوانم، اما بهر حال بیش از ۵ درصد این خطر وجود دارد که هنوز بدترین چیزهای این پاندمی را ندیده باشیم.»

گیتس را در حالی این مصاحبه را انجام داده است که دارد کتاب جدیدش به نام «چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم» را تبلیغ می‌کند.

او در این مصاحبه می‌گوید کشورهای جهان باید از طریق یک «ابتکار پاسخ و بسیج در برابر همه‌گیری جهانی» (GERM) که سازمان جهانی بهداشت آن را اداره کند، برای پاندمی بعدی آماده شوند.

او گفت کشورها اگر می‌خواهند از پاندمی‌های آینده جلوگیری کنند، باید پول بیشتری صرف چنین اقداماتی کنند.

گیتس در این مصاحبه گفت: «به نظر من اگر ما این مصیبت را ببینیم و از جانب همه شهروندان جهان چنین سرمایه‌گذاری‌هایی برای جلوگیری از آن انجام ندهیم، ممکن است شکست بخوریم.»

«میزان پولی برای این مسئله لازم است، در مقابل نفعی که به بار می‌آورد، بسیار اندک است و آزمونی در برابر ماست:‌ آیا بنیادهای جهانی حتی در این دوران مشکلات روابط آمریکا و چین و روابط آمریکا و روسیه، مسئولیت‌های جدید را به شیوه‌ عالی خواهند پذیرفت؟»

گیتس در یک کنفرانس TED در سال ۲۰۱۵ گفته بود جهان آماده موجهه با پاندمی بعدی نیست. گیتس در کنفرانس TED در سال ۲۰۲۲ ایده‌اش برای ایجاد GERM را به بحث گذاشت و گفت لازم است سازمان جهانی بهداشت سالی حدود یک میلیارد دلار برای آن صرف کند.

کد خبر 675321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha