سومین جلد از کتاب «شاعران معاصر ایران» که فیض شریفی در آن به سیدعلی صالحی پرداخته، منتشر شد.

سید علی صالحی / شعر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این کتاب در بهار سال جاری توسط انتشارات حس هفتم منتشر شده و در سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران(مصلی، شبستان، بخش ناشران عمومی، راهرو ۱۳، غرفه ۱۴، نشر حس هفتم) عرضه خواهد شد.

صفحه سیدعلی صالحی درباره این کتاب نوشته است: فیض شریفی در این کتاب ۳۱۰ صفحه‌ای پس از حسب حال سیدعلی صالحی، چهار دوره‌ سروده‌های سیدعلی صالحی و به‌ویژه منشور شعر حکمت را مورد نقد و بررسی قرار داده و پس از آن موفق‌ترین و تازه‌ترین اشعار شاعر را به شیوه نوین و فلسفی تشریح و تبیین کرده‌ و عوامل گسترش اجتماعی یک شعر را تحلیل کرده و پس از آن، شعرهای موفق و شعرهایی از شاعر را که در حافظه جمعی مردم مانده، آورده است.

فیض شریفی در یک پلان از نقد و بررسی اشعار سیدعلی صالحی که در پشت‌جلد نیز آمده، نوشته است: «صالحی یک شاعر پدیدارشناس است... او هستی را حقیقت می‌داند. در پدیدارشناسی حقیقت که عبارت است از وجود و هستی، موضوعی حادث می‌شود که شاعر فقط در پاره‌ای از موقعیت‌ها، جوهر وجودی خود و هستی را فاش می‌کند. این پاره‌ موقعیت‌ها معمولا در هنر و به خصوص در شعر به وجود می‌آید. شاعران در این حالت، وارثان آب و خرد و روشنی‌اند، محرم ملک و پیامبران عالم ملکوت‌اند.»

سومین جلد از کتاب «شاعران معاصر ایران» منتشر شد | سیدعلی صالحی در یک کتاب

کد خبر 675174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha