سرمربی ترکیه‌ای از شانس صعود ایران در جام‌جهانی گفت.

ساغلام

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی

رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از آبان‌ماه در کشور قطر آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتبال ایران در این جام با تیم‌های انگلیس، آمریکا و تیم دیگری از اروپا همگروه شده است. بعد از قرعه‌کشی جام جهانی، اظهارنظرهای مختلفی درخصوص گروه تیم ملی ایران صورت گرفته و برخی بر این عقیده‌اند که شاگردان دراگان اسکوچیچ می‌توانند از این گروه صعود کنند، هرچند که برخی نیز آسان تصور کردن این گروه برای ایران را یک تفکر ساده لوحانه‌ قلمداد می‌کنند. در این میان صحبت‌های ارطغرول ساغلام سرمربی ترکیه‌ای تیم فوتبال تراکتور هم در نوع خودش جالب است. او که چند سال پیش هدایت این تیم را بر عهده داشت، دوباره چند ماهی است که به تبریز آمده و حالا بیشتر از گذشته با شرایط فوتبال ایران آشناست. ساغلام بعد از حضور در ایران، تا به امروز با هیچ رسانه‌ای به‌صورت اختصاصی گفت‌وگو نکرده بود اما در مورد جام جهانی و شرایط تیم ملی ایران، دقایقی کوتاه با همشهری ورزشی صحبت کرد. این گفت‌وگوی کوتاه با تلاش محمد نصرتی دستیار ایرانی ساغلام انجام شد و سرمربی تراکتور هم به چند سؤال ما پاسخ داد.

*درخصوص شانس تیم ملی ایران برای صعود به مرحله حذفی جام جهانی چه نظری دارید؟ فکر می‌کنید این اتفاق دور از ذهن به‌نظر می‌رسد؟

ایران در مرحله مقدماتی با نتایجی خوب و مطمئن راهی جام جهانی شد و عملکرد بسیار خوبی داشت. ایران قطعا این شانس را هم دارد که در قطر از مرحله گروهی صعود کند هر چند که باید بگویم کار تیم ملی شما آسان نیست. اگر ایران آماده‌سازی خوبی برای جام جهانی داشته باشد، شانس خوبی برای صعود از گروهش خواهد داشت ولی مسئله مهم این است که روند آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در این جام به بهترین شکل پیش برود. به هر حال همه می‌دانند که تیم‌ها در جام جهانی چه کیفیتی دارند و چگونه خودشان را برای حضور در این جام آماده می‌کنند.

*تیم ملی در نخستین بازی باید برابر انگلیس قرار بگیرد و نگاه کارشناسان در ایران نسبت به این بازی هم متفاوت است. تحلیل شما در مورد این بازی چیست؟

انگلیس تیم باکیفیتی است که روی این جام حساب باز کرده و فکر می‌کنم انجام نخستین بازی با این تیم می‌تواند برای ایران یک فرصت بزرگ باشد تا شاید حریف خودش را غافلگیر کند. این دو تیم تا حالا با یکدیگر روبه‌رو نشده‌اند و شناخت انگلیس از ایران هم در حد ایده‌آل نیست. طبیعتا ایران بازی ساده‌ای نخواهد داشت ولی اگر در نخستین بازی نتیجه بگیرد، فوق‌العاده خواهد شد. در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و ایران می‌تواند خوش‌بین باشد.

*در مورد کیفیت بازیکنان تیم ملی ایران چه صحبتی دارید؟

می‌دانم که اکثر بازیکنان تیم ملی در خارج از ایران بازی می‌کنند و فوتبالیست‌های باکیفیتی هستند. از بازیکنانی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون شناخت دارم و آنها بازیکنان فوق‌العاده‌ای هستند که می‌توانند نقش مهمی در موفقیت تیم ملی ایران داشته باشند. من برای بازیکنان، کادر فنی و تمامی اعضای تیم ملی ایران آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم مردم ایران با نتایج تیم ملی شاد شوند.

*این جام جهانی برای مردم ترکیه شاید چندان شیرین نباشد چون تیمشان در این جام حضور ندارد. درست است؟

طبیعتا این موضوع ناراحت‌کننده است و هواداران فوتبال در ترکیه دوست داشتند تیمشان در جام جهانی باشد.

*در جام جهانی طرفدار کدام تیم هستید؟

من طرفدار تیم ملی آلمان هستم و فکر می‌کنم آنها شانس اول قهرمانی باشند، هر چند که نمی‌توان از کنار دیگر مدعیان هم گذشت.

کد خبر 675094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha