یک کنفرانس خبری قابل توجه که به صورت آنلاین از یک پناهگاه در کارخانه نیمه تخریب‌شده فولاد آزوفستال، یعنی آخرین منطقه مقاومت اوکراین در شهر ماریوپل پخش شد، حاوی نکات عمیقی بود.

اوکراین

(سروان سواتوسلاو کالینا)

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، ابتدا، سروان سواتوسلاو کالینا پالامار، معاون فرمانده هنگ آزوف، گفت که آنها تحت گلوله باران شدید روسیه بوده و نیروهای دشمن در تلاش برای یورش به نیروگاه هستند. در حالی که صدها غیرنظامی در روزهای اخیر تخلیه شده‌اند ، او گفت که تلفات زیادی در سراسر این مجتمع گسترده، اعم از غیرنظامی و نظامی وجود دارد.

جنگجوی دیگری با نام ستوان ایلیا سامویلنکو، تقریبا دو ساعت صحبت کرد که بیشتر آن به زبان انگلیسی بود. او با انتقاد شدید از «دولت» و بدون ارائه جزئیات گفت دولت اوکراین اجازه داده است، ۲۵ هزار نفر توسط ارتش روسیه در شهر کشته شوند؛ رقمی که به طور مستقل قابل تایید نیست.

او گفت: «هیچ کس انتظار نداشت که ما اینقدر دوام بیاوریم، اما ما هنوز دوام آورده‌ایم و همچنان ادامه می‌دهیم. در ۸ سال گذشته به حال خود رها شده بودیم و دولت در واقع در دفاع شکست خورده او ماریوپل در آماده‌سازی ناموفق بوده ست.»

ستوان سامویلنکو گفت که او نمی‌تواند جزئیاتی در مورد تعداد جنگجویانی که هنوز در محل هستند، فاش کند، اما گفت که دویست نفر زخمی شده‌اند. روسیه که نیروهایش کارخانه را محاصره کرده‌اند، می‌گوید در صورت زمین گذاشتن سلاح‌ها، جنگجویان می‌تواند آنجا را تخلیه کنند، چیزی که ستوان سامویلنکو آن را رد کرد.

او گفت: «تسلیم شدن برای ما غیرقابل قبول است، زیرا نمی‌توانیم چنین هدیه بزرگی به دشمن بدهیم. ما اساسا مرده‌ایم. بیشترمان این را می‌دانیم. به همین دلیل است که بی‌باک می‌جنگیم.»

کد خبر 675024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha